torsdag 29 september 2005

TJOHOOO!!! JAG VANN....????

Telefonen ringde igår kväll.

Jag tittade till på displayen som vanligt, för att se vem det var. Det stod ett konstigt nummer.

00972 4900 000 stod det.

 

??????????

Men vaffan...???

 

Jag svarade, och en röst sa:

 

Congratulations!! You have just won a cruise in the Caribbean....bla bla bla...please leave your card number and we'll get back to you... (or something like that...)

 

Tjänare... Precis som om jag skulle gå på den! Jag la upp ett asgarv (Richy som satt mitt emot bara tittade på mej) och sa "SKULLE'NTE TRO DE" och slängde på luren.

 

Man har ju hört talas om dessa telefonsamtal, men trodde faktiskt inte jag skulle få nåt!

 

Fast det var ju lite kul ändå!!

 

Jag kollade landsnumret i telefonkatalogen, och det var Israel.

 

Ja jisses....

4 kommentarer:

Susanne sa...

Vår käre kusin har oxå vunnit en resa till caribien!! Kanske samma??? ;)Själv så hade jag ju tydligen en avlägsen släkting som dött och lämnat mej 8,4 milj dollar... Behövde bara betala 10 000 dollar och sen va pengarna mina ...typ...Konstigt att det inte va din släkting oxå... :P

Jenny sa...

Jaha, då kan jag släppa det dårå... hade ett sånt nummer på displayen en dag *s* Tur att man bara har otur när man tänker :-)*kram*

Andreas sa...

Jag har också vunnit! *himlamäögona*Nejdu, det är inte så kul att få falska anklagelser mot sig. Men det har aldrig ens kommenterats av vare sig socialen eller tingsrätten, det säger en del om hur trovärdiga påståendena anses vara. Särskilt om man tittar på hur Melinda är som barn....

Fatou sa...

Tänkte först, vilken lyllos som vunnit, tills jag läste vad de sa... Ja, du gjorde ju helt rätt! Ha det bäst! Kram!