söndag 25 september 2005

Hundra procent kilo salt

Ha!! Nu trodde ni att ni blitt av med mej!!

Men ack vad ni bedrog er!

Tina is back!!

 

Inget allvarligt har hänt, jag har bara inte hunnit blogga nåt! Upptäckte att jag visst blivit taggad också... Hinner inte skriva nåt om det nu, ska sätta mej ner och fundera ut nåt riktigt bra att skriva sen.

 

I fredags (när jag liksom försvann) jobbade jag först 7-17. Christoffer som hade kalas häromdan, hade fått ett Monopol spel som vi lovat att spela med honom. Det gjorde vi, jag och Richy. Jag köpte hela rikemansgatan i ett huj, så gissa vem som vann...!?! Det tog ju trots allt några timmar att spela, så när vi tillslut var klara, fick jag börja med käket som vi skulle ha med oss på lördagen.

Pasta sallad (pasta, gurka, kyckling, purjolök, champinjoner i en salig röra) gjorde jag.

Richy packade ihop allt till crossen i garaget, jag höll ställningarna i köket. Sen skulle den bärbara datorn med, priser och pokaler, papper och pennor.

Sen var jag så trött att jag gick och la mej.

 

Vaknade på lördag morgon, upp och hoppa! Brygga kaffe, bre några mackor och packa ner i kylväskan.

Strax före 8 åkte vi till motocrossbanan i Töreboda, där vi hade sista deltävlingen i vår cup.

Jag och Richys syrra tog emot anmälningarna, en jäkla massa folk i crossen, drygt 50 stycken! Oj oj oj tänkte vi, som även skulle stå i varvräkningen.

Quad (fyrhjulingar) var rena semestern. 11 pers som skulle köra!

 

Starten går. Det är dammigt som f**!! Jisses vad dammiga vi blev! Men vi hade koll på läget! På vägen hem fick Richys syrra köra minibussen, jag och Richy satt med datorn och skrev och räknade poäng.

Hemma till slut. In i duschen. Skriva ut resultatlistorna från datorn. Göra sej i ordning...

Vi hann lagom klart till det var dags att åka till Stadt. Vi hade avslutningsfest! Käka lite gott, kolla filmer som spelats in under tävlingarna och prisutdelning i lagtävlingen och totalställningen.

Några av oss blev avtackade med en blomsterkvast. Trevligt! Jag fick en rosa bukett, Richy en orange!

Sen var det PARTY!!!!

 

I morses vaknade jag och mådde faktiskt bra! Richy med för ovanlighetens skull...

Vi satt och kikade på TV en stund, Christoffer kom ner och satte sej han med, tillsammans med godis påsen han fått av farmor.

Han stoppade en godis i mun, och efter en stund gör han världens grimas och rusar ut på toa. när han kommer tillbaka säjer han

 

Det var minst hundra procent kilo salt i den!

 

Vi åkte till ICA och skulle handla och nu lärde vi oss att scanna varor!

Det kändes väldigt hightech och gå där med scanningsprylen i högsta hugg. Det blippade när man scannade nåt.

Barnen hatar att följa med och handla, men nu slogs de om att hämta varor, scanna och köra vagnen...

Men jisses vad smidigt det var!! Gå till kassan, lämna scannerprylen, betala, gå ut, lasta in i bilen och åka hem!

Slippa packa upp ur vagnen, ställa på bandet och packa ner i kassar, nu packar man ju i kassen direkt!

 

På vägen hem svängde vi förbi en pizzeria...ja ja, ni vet...dan-efter-middag...

Richy vill alltid köpa hem pizza, så vi äter väldigt sällan på pizzerian, men denna gången fick jag som jag ville. Koffe ville ha en hamburgare, jag och Richy tog pizza. Angelica funderar en stund, så säger hon till pizzasnubben:

 

Jag vill ha en kebabtallrik utan tomater

med mild sås bredvid

 

Jag bara glodde på henne. Hur ofta äter hon på pizzerier egentligen??? Jag har då aldrig hört henne beställa nåt sånt annars!

 

Och kan ni gissa vad jag gjorde när vi kom hem? Nä, det kan ni ALDRIG gissa!

För jag städade! Fick ett extremt ryck förut. Skruvade isär våran dubbelsäng, släpade ut den i vardagsrummet tillsammans med sängbord, en byrå och en stor benjaminfikus.

Tog fram supermaskinen vi har till dammsugare, satte på djuprengöringsgrejen och körde flera varv på heltäckningsmattan i sovrummet.

Sen tröttnade jag, så jag satte mej vid datorn i stället. Jobbade lite med mc klubbens hemsida. La ut alla resultat efter tävlingen i lördags (det tog några timmar).

Nu sitter jag här med cirka 30 papper omkring mej, med tider, anmälningar, antal varv....

Nu tänkte jag köra ett par rundor i sovrummet igen, och imorn sätter jag på tvättmunstycket och tvättar mattan!

Oooooh, vad rent och fint det kommer bli!!

 

Jisses, klockan är redan åtta!! Går det nåt bra på TV ikväll tro???

3 kommentarer:

Udden sa...

Blitt av med? Snarare... oroliga!ÅH! Självscanningen har kommit...F..n Oliver drar i mej, piper..Återkommer imorgonKram Jenny

Susanne sa...

Hon har väl hört nån på tv göra en sån beställning...typ... nä, inte vet jag!!

Susanne sa...

O du... JAG SA JU ATT DU INTE SKULLE SÄGA NÅT JU!!!! Jag VISSTE att du skulle komentera det... Jag vistet...