torsdag 1 september 2005

Tina proudly present: KALKONEN!

Nu har vi värmt upp! Tog den sista mils-promenaden innan KINNEKULLE VANDRINGEN!

 

Jag har lyckats ta ett foto på kalkonen!

 

Just det!! KALKONEN!!!!

 

Kolla på bilden och visst ser det ut som en kalkon! Jojomen!

Ja, ja... med lite fantasi i alla fall....

...nån kan väl hålla med mej i alla fall?? Please!?!?

 

På vägen dit ska vi igenom en rondell. Jag kommer ikapp en traktor precis innan.

Ooooo neeeeej tänkte jag!

MEN så fick jag en snilleblixt! Traktorn stod till höger eftersom han kört på vägrenen. Han blinkar inte men jag misstänker att som alla andra jäkla traktorer ska han rakt fram, som jag.

Alltså, när det blir fritt in i rondellen och traktorn börjar köra, drar jag på och gör en snygg omkörning, liksom INNE i rondellen!

"Kör du om i rondellen" sa syrran som var med, och garvade.

Jag tyckte det var ok eftersom det var en traktor, visst då?

 

Trots mina skoskav som jag bombarderade med plåster hade jag allt lite ont. Hemska tanke...

Mitt knä som inte bråkat på evigheter gjorde plötsligt ont.

 

Men detta ignorerar jag totalt! Möjligtvis ett benbrott skulle få mej att vara hemma! Näpp! Positiva tankar bara! Nu ska vi ha skoj!

 

Medans vi gick där var de nåt som störde mej. I knävecket. Det liksom kliar till. Jag kliar och när jag tar upp handen igen så kom det

BLOOOOOD!

Fast det var inte mitt blod, det var en myggas. Fast det var ju egentligen mitt blod i alla fall då...

 

Vi hade en del (som vanligt) djupa disskussioner på vägen. Bl.a. kom in på saker som man inte kan nämna på en barnvänlig blogg, tyvärr, så ingen får veta vad vi sa! Men kul hade vi!

 

2 kommentarer:

Helena sa...

Jag tycker det ser ut mer som en struts...

Susanne sa...

hmm... ser fortfarande ut som en typisk svensk stubbe....