onsdag 7 september 2005

Fick han körkortet i cornflakes paketet?

Gubbar i hatt och fruntimmer... Nä, f'låt! Det var fördomar, och såna har inte jag, men vissa kan inte köra bil!

Vad trött man blir på såna som ligger 8 km under hastighetsgränsen så nära mittlinjen som möjligt OCH VÄGRAR FLYTTA PÅ SEJ!!!

Ibland undrar man hur folk fick körkort...

Jag är väl inte världens bästa förare, men kör en bil upp i baken på mej FLYTTAR JAG PÅ MEJ!

Och jag håller hastighetsgränsen...nästan i alla fall... jag kör absolut inte saktare i alla fall! Hmmm...ok då, kör väl kanske lite för fort ibland men säj inget!

Vissa verkar tro att de ÄGER vägen! OK, de kanske kör exakt rätt hastighet, men man kan ju ändå gå åt sidan ju! Det är ju inte deras bekymmer om jag åker dit för fortkörning, de är väl inga vägpoliser heller!

 

Det finns i och för sej en sort som är värre, och det är såna som gasar när man ska köra om! Blir man inte bara HYSTERISK på såna?

Eller såna som kör om och saktar ner för att lägga sej PRECIS framför! Endel KAN bara inte ligga bakom en bil, särskilt inte en tjej.

 

En gång körde jag om samma bil tre gånger! Han vågade aldrig gasa när jag körde om, men jag såg när han gjorde det på andra som hade lite äldre bilar. Han visste väl att jag skulle bräcka honom med mina 205 häst, och han hade mest sett löjlig ut... jag vet inte vad det var för fel på den karln, men jag är ganska säker på att han fick körkortet i cornflakes paketet!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Har hört att man även kan få korkortet som bonus om man handlar för mer än 50kr i vissa affärer....

Linda sa...

Jag kan inte annat än sucka och hålla med...Jag är i och för sig en av åtminstone Stockholms bästa förare (i alla fall om man jämför med alla puckon ute på vägarna)! ;)En annan grej som irriterar rejält är folk som inte kan placera sig - varken i vanliga korsningar eller i rondeller. Jag brukar inte prata för mig själv, men i bilen måste man få utrycka sin undertryckta ilska!Eller som min 3åriga systerdotter sa: "Så här får man bara säga i bilen - F..n, j...a idiot!" Undrar om syrran tänktt högt några gånger?!Kramiz