torsdag 15 september 2005

Min musik duger nog inte...

Det verkar bli jag som kör till Uddevalla på lördag, så jag tänkte att jag skulle göra en bra CD att lyssna på, dels i bilen, men om jag kommer ihåg att ta med nån liten CD-spelare kan vi spela när vi gör oss i ordning/förfesten!

 

Det var inte lätt! Jag fick ju vara snäll och inte ta med min "vanliga" musikstil... Det är förövrigt ingen direkt partymusik, den är lite "brötig", men som tur är har jag ganska bred musiksmak, så det blev istället en salig blandning av nyare och äldre musik, samt lite irländskt...

Jag tog alla låtarna jag ville ha med, men oj vad många det blev... fick sortera bort närmale hälften!

Jag har lagt in den som musiklista på bloggen om nån vill kika!

 

Angelica har bytt karriär efter två år som tvärflöjtspelare, till gitarrspelare. Hon fick en gitarr av en släkting, det var vi tacksamma för. Flöjten hyrde vi, det blev ju rätt dyrt i längden, men nu är vi glada att vi inte köpte nån, hade ju känts som att kasta pengarna i sjön.

I eftermiddag ska jag in till musikaffären och köpa nya strängar. Det är såna där antika metallsträngar. Nu ska jag köpa nylonsträngar i stället.

2 kommentarer:

Helena sa...

Fick hon inte den barngitarren som jag hade här? Mamma och pappa fick ju med den hem...

Susanne sa...

Godkänner musiklistan... nästan... Va du TVUNGEN att ha med Crazy Frog???? Tänkte du spela den för Mike eller??? Du kanske rent av tänker önska den???