söndag 11 september 2005

Man är visst poppis!

Idag var det cross tävling i vår cup. Jag har hand om hemsidan ,så direkt när vi kommit hem var det bara att sätta sej att lägga ut alla resultat.

Två och en halv timme tog det, men då blev jag avbruten av mina föräldrar som skulle hämta katten, (fast det gick inget vidare) telefonen ringde, och annat smått och gått.

 

Vad det gäller katten, han var ute och vägrade dyka upp. Vet inte vart han tog vägen. De tog med sej allt annat, så får jag åka dit med kissemissen när han behagar komma hem.

 

Ja, nu hojtade visst Christoffer att han kommit, så Richy och Koffe åker iväg med honom.

 

Jag var extramamma förut. En kompis som också kör cross, var med sin familj på tävlingen. Deras tös Emelie som är två och ett halvt skulle vara med mej precis hela tiden.

Så fort hon fick syn på mej skulle hon hålla mej i handen, och sen släppte hon inte...! I en timme gick vi där, hand i hand.

Sen skulle det bäras... det blir lite tungt efter ett tag, men hennes mamma har skämt bort henne med att bära, så det var ju bara att kånka på.

Fick ner henne ibland, och ett par gånger smet jag obemärkt iväg, men snart fick hon syn på mej igen, och då var det kört!

Fast det är kul att man är poppis, att hon vill vara med mej!

Sin mamma och pappa träffar hon ju jämt, så det klart att det är väl lite spännande när vi ses!

Och tydligen sitter mammatakterna i, trots att det var många år sen man bar på småbarn!

1 kommentar:

Susanne sa...

Ja... Du e väl fortfarande mamma??? Trots att dina bran e stora... :)