torsdag 22 september 2005

Extrema pedantiska tanter

Nu har ÄNTLIGEN "Liftarens guide till galaxen" kommit till Lidköping!!!!!

En helt sanslöst sjuk film, för såna som jag!!!

SJÄLVKLART ska jag se den! Det gäller bara att hitta nån att gå med... det är inte nån jag vet sådär direkt i min bekantskapskrets som förstår att uppskatta en sån film...

Jag får antagligen tvinga med nån, mer eller mindre... Det är ju inte så kul att gå ensam, inte på en sån film. Sitta där och garva  hysteriskt i sin ensamhet...

 

Jag var och handlade lite förut. Då träffade jag på den mest långsamma och pedantiska tant jag nånsin sett.

Tanten stod i kön vid kassan. Efter henne står en stackars mamma med en illvrålande baby, så det tog en evig tid innan det blev min tur.

Kassörskan får genast lite problem med vilken sida hon ska lägga mina varor, eftersom mamman med den illvrålande babyn knappt hunnit börja plocka ner sina varor, och tanten visste vi inte vad hon gjort, för det var lika mycket varor på hennes sida.

Kassörskan valde tanten, eftersom det var mest logiskt att hon skulle bli klar först.

Mina saker blev en stor hög, och under tiden iakttog jag tanten.

Mest för att hon inte skulle sno mina varor, hon verkade lite misstänkt tyckte jag. Typ dement eller nåt...

 

Tanten packade ner sina varor

MYYYYCKEEEEET LÅÅÅÅÅÅNGSAAAAAMT OCH FÖÖÖÖÖÖRSIIIIIKTIIIIIGT I SLOOOOWMOOOOTIIIOOON.

Tog en vara, valde omsorgsfullt plats i kassen, tog nästa...

 

Jag betalade och fick ställa min kundvagn en bit bort, eftersom tanten ställt sin precis bakom bandet. Jag fick gå runt tanten, ställa mej nästan bakom kassörskan för att packa ner, och sen knata tio meter bort för att ställa kassarna i vagnen.

Rent demonstrativt  mer eller mindre KASTADE jag grejerna i kassarna, och vi blev klara samtidigt. Jag hade ett par kassar mer än henne!

Att gamla skröppliga tanter är långsamma, det har jag full förståelse för. De är ofta svaga och darriga, har kanske ont och så, men detta var inget sånt!

 

Detta var en extremt pedantisk kärring!!

6 kommentarer:

Udden sa...

Flytta??? Vet ej.. om inte annat, känner jag att ett pris på huset är inte dumt.. Det kan ju dyka upp nåt intressant..Stod en herrgård i tidningen i förra veckan.. den kostade BARA 4,2 miljoner.. Som hittat!Bio... jag fäljer gärna med!Tanter i all ära... det känns lika fantastiskt varje ggn en "sådan" står framför. Det ska ta sin lilla tid.. GAAAAAAAAAAAAAA man nhinner gå upp i limningen, innan tanten ens fått upp alla varor!Problem::::::: BLIR MAN SÅN?????Jenny

ulf sa...

du är taggad! bara för att jag aldrig nämde dig med namn gör inte att du slipper:-)

Susanne sa...

Jag kanske skulle lära henne att packa???Som veckoinköpare till ett 20-tal pensionärer e man ju snudd på expert när det gäller packning av varor!!! :P

Susanne sa...

Föresten så har du blivit taggad av mej med!! :P

Linda sa...

Klart du ska se "..guiden.."- ensam eller inte!Gör inte misstaget att tro att den följer böckerna dock.. det blandas rätt friskt hit och dit.Men som sagt - gå och se den!Trevlig helg,Linda

Ulrika sa...

Okej, eftersom de andra taggat dig så följer jag deras exempel: DU ÄR TAGGAD!