lördag 10 september 2005

Men var är den grön/gula kabeln då?

Svar på syrrans kommentar: ett negativt resultat är ju att tumören blivit större. Det vill jag INTE! Ett positivt svar är ju att det är oförändrat. Du vet det är ingen graviditet vi snackar om... DÅ hade det vart en annan femma...!

 

Det var bara en förbisak jag nämnde. Här är orsaken att jag skriver:

Vi har ett bar-bord. D.v.s ett bord som är ihåligt där man kan förvara vissa starka varor, och då snckar vi inte starkt vetemjöl (se tidigare blogg), utan mer åt det alkoholhaltiga slaget...

Tog ett mobil-kort. Det är jäkligt läckert. Bordet alltså. Jaa, innehållet med. Men bordet är vi stolta över!!

 

Det är så här:
Det har glappat i det berömda bar-bordet. Vi har en fjärrkontroll för att få upp bordet. För ett tag sen skulle jag ställa ner några glas jag diskat. Jag fick upp bordet men inte ner det.

När Richy skulle kolla det funkade det.

Sen har det varit lite hipp som happ med strömmen TILL bordet. Hela tiden har vi trott att det är batterierna till fjärren som började bli kassa, men så sa Richy att han skulle kolla elkopplingen.

Jag satt vid datorn, i rummet intill. Plötsligt hojtar Richy:

"Ja man kan ju undra vem som dragit elen här!"

Hmmm.... Uppenbarligen jag då...

 

Jag är lite av det slaget att jag fixar och donar med mindre avancerade elinstallationer, eftersom jag till naturen vill att det ska ske NU!! Richy har alltid tusen saker han ska göra innan...textTV, meka cross, bil eller dylikt.

Tydligen hade jag gjort en ny förlängning från bordets kabel till vägguttaget som kanske inte var den bästa.

Förlängningskabeln jag gjort var att jag hade satt en ojordad sladd i en jordad kontakt.... PRECIS!!! Sa inte mej ett jota heller! Men tydligen var det inte bra. Richy fick förklara. Det var med själva jordkabeln, den grön/gula... Den ska finnas på en jordad kontakt, därför blev det lite fel. Fast det har ju funkat...tills nu i alla fall...

 

Det roliga var att problemet var att en tåt hade lossnat lite inne i kontakten. Richy skruvade ihop allt igen...JUST PRECIS som jag gjort... Fast att det var fel...

Sen nämnde han att man ska ha "nödig kännedom för att göra enklare inkopplingar".

Jaha. Tydligen inte jag då, eftersom jag är undersköterska... men vad gör man? Det har ju funkat hittills i alla fall. Jag har gjort de mesta mindre elinstallationerna här i huset.

5 kommentarer:

Susanne sa...

Tänkte visst lite fel... *sorry* Tänkte på Godartad/elakartad....Jaja... Jag har dryckit vin, så jag FÅR va llite snurrig... ;)

Tina sa...

Svarar på Suss kommentar: Jag har druckit lite bärs... men jag tänker bra ändå!! He he he!!(är det detta som kallar syskonkärlek...??)

Susanne sa...

Skulle tro det... :)

Unknown sa...

...det är mycket med det elektriska!=))//S

Udden sa...

Ja... jag var tvungen att förstora bilden, för att hänga med... men det beror väl på att alla inte är så clever...Men nu är jag med!Jenny