tisdag 20 september 2005

Shit! Vi hamnade i ett maffiauppbåd!

Faktiskt trodde vi det ett tag (se rubriken)!

Så här gick det till:

Chattade med Suss på MSN. Hon var sugen på att gå ut och gå milen, och jag hängde gärna på så klart. Jag hade inte bilen hemma, så Suss hämtade mej.

På vägen dit hamnar vi bakom 2 (!) polisbilar. Vi kör bakom dem jättelänge, de ska tydligen samma väg...

Det börjar bli lite pinsamt, när vi kilometer efter kilometer kör bakom dem!

De svänger in mot skogen, dit vi ska. Nu skrattar vi rätt hysteriskt i bilen! Som tur var fortsätter de på grusvägen, där vi stannar på parkeringen.

Vi traskar iväg, och efter ett tag börjar det smälla. Ett skott! Jaha! Då fattade vi att det måste vara poliserna som har skytteträning på skutbanan!

 

Fast sen börjas det skjuta nåt fasligt! Pang, pang, pang, pang...! Så långt gick det ju bra, men när det börjar låta FLOFF, FLOFF  börjar vi bli lite fundersamma... Tog de fram bazookan nu eller??? Det knepiga är att det kommer liksom från olika håll.

De små pang-ljuden kommer från ett håll, FLOFF-ljuden från andra hållet.

 

Det var nu vi allvarligt började undra om vi hamnat mitt i ett maffiauppbåd eller så.

Det verkade som vi stod i mitten, så vi undrade om det skulle komma folk brötandes ut ur skogen plötsligt. Det kom ingen.

Vi passerade en väg. För säkerhets skull sträckte Suss upp händerna när vi gick över, så de eventuella poliserna eller maffian skulle se att hon inte bar nåt vapen. Det gjorde inte jag, men jag drack precis ur min vattenflaska, så jag tror att jag såg rätt ofarlig ut ändå.

 

Sex stycken pang-skott i rad. Sen fick de nog byta magasin. Från andra hållet kom det FLOFF och nu även BOOOOMMMMM-ljud.

Vi misstänkte att ärtbösseljuden kom från polisen. Maffian hade nog det grova artilleriet.

De små ärtbössorna tystnade.

Nu blev vi lite oroliga och tänkte att nu är nog rättsväsendet utplånat!

Som tur var, hade de nog ordnat förstärkning, för efter ett tag började de igen.

 

Det lugnade ner sej, och vi fick annat att tänka på.

Jag blev t.ex. extremt nyfiken på en av pilarna till GEOLOGI och VATTEN. Jag rände ut med Suss i hälsenan för att kika, men när vi gått en bit vände vi. Inget vatten såg vi, och nu hade de börjat skjuta igen! Vi tänkte att vi ska nog hålla oss på skogsvägen istället.

 

Nu började jag lite oroligt titta efter såna där mystiska svamp-moln man definitivt inte vill se i närheten av sej själv.

Suss sa att vi får hålla för näsan då, men jag är tveksam till om det hade gjort nån nytta...

Tur i alla fall kom det inget svamp-moln!

Det bara fortsatte skjuta.

 

Plötsligt insåg vi att ljuden hade liksom bytt håll! Vi kunde konstatera att vi nog omedvetet hade försökt lägga oss i bakhåll, vi kanske rent utav var på väg att omringa dem???

Vilka, om det var polisen eller maffian var dock osäkert...

 

Tillslut tonade smällarna ner, och vi tänkte att vi klarar nog livhanken.

Men så small det till rejält! Vi tror att de hade en spejare i skogen, som såg när vi var helt oförberedda, och då beordrade skjutning.

Lite försiktigt ropade vi

 

Vi ser er!

 

Dels för att var det nån spejare där skulle han veta att vi "sett" honom, men var det bara nån bärplockare som hörde oss, sa vi det såpass lågt att han inte skulle höra så bra.

 

Tillslut var vi trots allt framme vid parkeringen, och vi hade alla de viktiga (och även de oviktiga) kroppsdelarna i behåll. Vi kunde pusta ut och åka hem!!!

3 kommentarer:

Susanne sa...

ja jisses....

Helena sa...

Ja, Råda är ett farligt ställe... ;)

Unknown sa...

Pust!Jobbigt med allt skjutande.I dessa dagar vet man ju inte heller vem man kan lita på.Kunde ju ha vart maffiosos utklädda till poliser lixom.//S-Man