torsdag 29 september 2005

Taggad igen!

Jaha. Då ska vi se vad jag gjort i mitt liv då.

 

För tio år sen...


  • var jag mammaledig

  • körde jag en Ford Granada kombi

  • bodde vi i en lägenhet i stan

  • träffade Angelica fortfarande sin biologiska pappa

  • trodde jag som naiv 23-åring att jag aldrig skulle bli sjuk

För fem år sen...



  • hade vi köpt hus

  • körde jag en Ford Scorpio

  • var jag sjukskriven i väntan på transplantation

  • drack jag näringsdryck för jag var för spinkig sa läkarna

  • funderade jag på om mitt liv var värt att leva

För ett år sen...



  • fick jag äntligen en fast tjänst som undersköterska

  • skaffade jag mej en Ford (ja, igen!) Mondeo ST200

  • skaffade jag mej lugg

  • trodde folk att jag var drygt 20

  • hade jag ett Hb (blodvärde) på 68 (vilket är MYCKET lågt)

För en månad sen...



  • bytte vi alla fönstrena i huset

  • gick jag och syrran Kinnekulleleden för tredje året i rad

  • slapp jag visa leg på systemet

  • var min svärfar från Kiruna på besök

  • bestämde vi att vi ska åka på långtur med skoter till våren (ett par dar)

Igår...



  • handlade jag lite på ICA

  • hade vi ett möte på jobbet jag gick på, trots att det var min lediga dag

  • gjorde jag en lista på vad vi ska köpa till Angelicas rum på IKEA

  • pillade bort de gamla loggorna av de förra ägarna på den nya cross-bussen med värmepistol och naglar

  • kollade på Lost

Idag...



  • hade jag ett mindre trevligt läkarbesök...fick penicillin i 14 dar

  • gjorde jag min dotter glad när hon såg IKEA-listan (bäddsoffa, taklampa, fönsterlampa, läslampa, soffbord och matta)

  • handlade skruv till några ljuslampetter

  • knåpade vi ihop en ansökan om energibidrag för våra nybytta fönster

  • väntar jag på att klockan ska bli 21, Crime Night på Discovery

Imorgon...



  • sitter jag nog en stund vid datorn

  • planterar jag om några blommor

  • tvättar och stryker jag lite

  • jobbar jag 16 - 21

  • sätter vi upp ljuslykorna när jag slutat jobbet

Om fem år...



  • är min dotter 17 år! HJÄLP!!

  • farligt nära en 40-års kris... bara två år kvar dit då...

  • jobbar jag antagligen fortfarande som undersköterska

  • har jag inte gått upp de kilona jag gått ner

  • har jag sluppit fler operationer

Alla mina vänner, känn er taggade!! Ingen nämnd och ingen glömd!!

5 kommentarer:

Dan sa...

Hej!Betvivlade du att jag skrivit en insändare?För övrigt tycker jag om det du skrivit idag. Lyckliga du, hoppas jag, som verkar veta vad de vill göra med sitt liv.Du uppfttas av mig som verkligen planerar ditt liv.Hoppas av hela mitt hjärta att allt är väl med dig och din familj, samt att alla dina framtidsplaner går i uppfyllelse.Var rädda om er, hela familjen.Dan

Fatou sa...

När den dagen kommer (dottern blir tonåring) hör av dig, jag kanske har nåt gott råd att ge! Ha det bra och en trevlig helg! Kram!

Unknown sa...

En himla massa Fårrdarrr blir det!=)//S

ulf sa...

du har en vettig karl....åtminstone vett att hålla sig ifrån dans haha

Susanne sa...

*viskar* Jag gillar INTE ford.... Men säg inget till Richy bara.... Anser att det e skitbilar... Har ju ford på jobbet, och vi måste lämna in dom på reparationer VARJE vacka!!!