torsdag 1 september 2005

Jag får inte smaka...

I morses blev jag väckt av en fluga. Man blir SÅÅÅÅ IRRITERAD!

Jag försökte stoppa huvudet under täcket och det går ju bra en stund. Jag tror till och med jag slumrade till. Sen vaknade jag av att jag inte fick luft, det var inte heller nåt vidare. Jag låg fortfarande med huvudet under täcket.

Bort med täcket och AAAAAHH!! Luft! Efter tre sekunder kommer Mr. Fly igen.

Jag lyckades ignorera honom, och tillslut tröttnade han och försvann nånstans.

Nästa gång jag vaknade var det av klockradion. Jag klev (något motvilligt) upp.

 

Väckte Angelica som mumlade nåt om att hon var vaken.

Väckte Christoffer som blinkade ett par gånger och tittade yrvaket på mej.

Frukost och KAFFE!! Denna underbara dryck på morgonkvisten!

 

Efter att ha skickat barnen till skolan satte jag igång en maskin tvätt. Sen tog jag och städade övervåningen. Eller tja...övervåningen är ju på markplanet egentligen, men vi har ju källaren också, som vi är i lika mycket, så det blir så.

Städa är ju inget vidare på en skala, så jag gjorde det bästa av situationen:

Satte på riktigt bra musik: Bad Religion.

Tyvärr hörde jag inte så bra, för dammsugaren är ju inte så himla tystlåten.

Klart.

Ner i tvättstugan, hänga upp tvätt, sätta igång en ny maskin.

Dammsuga trappen.

Knatade upp och torkade golvet i köket och badrummet.

Ner igen och damma och dammsuga nedervåningen.

Allt till tonerna av Bad Religions "The Empire strikes first".

 

Har inte de kommit ut med en ny skiva???? Jag tror det...

 

Nästa vecka ska Angelica på lägerskola, så jag hade tänkt baka till dem.

Jag brötade igång Sum 41 istället, och bakade 50 stycken "kladdmuffins". Det är kladdkaka i muffinsformar. Himla smarriga.

Jag hade sagt att jag skulle göra 50, och typiskt nog blev det precis 50.

Så nu luktar det nybakt i hela huset, men inte kan jag smaka inte !

2 kommentarer:

Susanne sa...

Vilken motion du måste fått när du sprang där som en jojjo upp och ner för trappen.. :P Fast det e ju bra träning inför helgens strapatser!! Tänk bara på den UUNDERBARA trappen vid Högkullen!!! *pust* Blir trött bara jag tänker på den...

Udden sa...

Flugor: döda, döda, döda!Visst är det roligt att städa, om man är ledig?? NOT!Kan du inte lägga ut lite nybakade-muffins-doft i bloggen?????Jenny