söndag 11 november 2012

Felicia försvann...

Jag har precis läst ut Felicia försvann. Jag blev väldigt berörd av den. Anna Wahlgren är en person som jag till viss del beundrat, och sett som en stark kvinna och en omtänksam och snäll, men bestämd mamma. Den bilden finns inte längre. Jag blev fruktansvärt upprörd av det jag läste.
Boken var något rörig, hoppade mellan årtal bort och fram, men man fick ju ändå en uppfattning om hur dom haft det.
Nu har dessutom mamman kommit med en "försvarsbok". Jag kan ju tycka att en person som anser sej vara expert på barnuppfostran hellre skulle ta itu med problemet lite mer pedagogiskt än att skriva en sån bok och sänka sin dotter ännu mer. Men med tanke på vad Felicia skriver är det ju helt naturligt att göra så, det stämmer med den nya bilden jag har av Anna Wahlgren.
 

4 kommentarer:

Suss sa...

är den värd att läsa?

Tina Högman sa...

Den var inte så tjock, uppdelad i korta stcken, jag läste ut den snabbt, och klart läsvärd om man är nyfiken och känner till familjen.

Unknown sa...

Hej igen, bättre sent än aldrig! Nu är det 2021 och min egen senaste bok kan provläsas i länk här:
https://bokmaskinen.se/boktorget/biblioteket/sadan-ar-var-tradition/

Mvh Yvonne Domeij (förf- t- Trasdocka bl.a.)

Yvonne Domeij sa...

PS jag håller givetvis med dig om Felicia Feldts bok. Den är kort och ger ett sant och självupplevt intryck, jag tror t-o-m- det var värre än vad som framgår eftersom hon tycks ha sovrat ordentligt i sitt material. Mamman kom till ett föredrag hon höll sedan boken publicerats och luktade kraftigt av fylla samt störde föredraget. Det skrev jag om på min blogg då. Mvh igen Yvonne Domeij