onsdag 14 november 2012

Jag ringer en vän...

Strosade runt på Jysk förut, så råkar jag springa på en gardin, en Barcelona-gardin, på rea!
-Nämen se där! sa jag till mej själv! Tänk om jag skulle köpa den till Nores rum! Han gillar ju dom! Vilken överraskning när han kommer hem till helgen, och så har han fina fotbollsgardiner med favoritlaget!
Jag tar den och kikar lite till.
 
Barcelona... det är nåt... det stämmer inte riktigt... tänk om det är fel... nä... visst var det Barcelona...? Jo. Det var det...
Nåt gnager i mej.
Real Madrid... Kanske var det Real Madrid..? Nä. Barcelona. Eller...?
 
Jag ringer Morten.
-Vilket fotbollslag är det Nore håller på?
-Real Madrid!
 
Ja det var ju en himla tur. Tänk om jag kommit hem en dag och nån hängt upp Frölunda-gardiner i köket eller nåt. Jag hade ju dött lite.

2 kommentarer:

513andersson sa...

Frölundagardiner kan man ju torka sig i röven med...




;)

Tina Högman sa...

Ja, det hade ju funkat...