onsdag 14 september 2005

Idiotförklara en dator...?


Idag fyller lilleman 11 år!

I morses var jag ute och hämtade tidningen, han skruvade lite på sej när jag gick förbi hans dörr... han var antagligen vaken!

Jojomen, det erkände han när vi tio över sex klev in och sjöng "ja må han leva"!

Han fick ett talande schackspel. En dator man kan spela mot, som ger förslag och tips. 6 olika spelsätt, med vardera 8 svårighetsgrader.

Jag föreslog att han skulle börja på lättaste nivån, och det gjorde han. Jag kan ju säja att det var tur att det inte fanns inbyggt artificiell intelligence på den, för då hade han nog brytit ihop. Christoffer idiotförklarade datorn totalt.

Min nästa idé var att höja svårhetsgraden...

 

1 kommentar:

Jenny sa...

*L* Jaa, de "små" barnen :-) Tur att de är söta när de sover *s*Angående krav på sportande barn... mitt enda "krav" är att hon har roligt och gör sina grejer för att hon vill...Kramen!