söndag 18 september 2005

And what’s wrong with "Hit the road, Jack"?

Hela gårdagen gick långsamt! Som ett barn på julaftons morgon sprang jag runt som en yr höna på jobbet! Klockan blev äntligen 13:30, och jag kunde sluta. Jag knatade ner till omklädningsrummet, men halvvägs dit kom jag på att jag i min iver glömde min väska… Det var bara att hämta den.

Racerfart hem, ner med sista grejerna i väskan. Suss kom och vi åkte iväg kvart i tre.

 

Och nu undrar alla:

 

NÄR KOM DOM FRAM DÅ???

 

Klockan fyra! För jag körde inte fel nån gång! Trots vägarbeten och dylikt! He he, nu blev ni allt impade! Det blev Suss med, och mest av alla jag tror jag…!

 

Checkade in på hotellet, och öppnar en cider! Mmmmm.

Nu till kvällens dilemma då: klädseln…

Vi testade lite varianter, det slutade för min del med kakigrön kjol och svart top. Satt och tjötade lite, sjöng med min braiga CD (jag hade tagit med min lilla CD spelare som står i köket). Mer cider…

Dags för dusch då. Suss började, hon muttrade lite över att det var lite besvärligt. Jag förstod vad hon menade sen, för duschdraperiet sögs liksom in mot kroppen, så man fastnade i det hela tiden. Knäckte en öl.

Vi förevigade hela spektaklet med lite foton. Vi kom med båda två på en del tack vare den avancerade funktionen självutlösaren (eller självutlösning som jag råkade säja… ooops!).

Suss kämpade med en anordning så vi skulle ta ett kort med oss båda, färdigklädda och redy for party. Efter många om och men fick hon till det, och startar kameran. Suss kutar bort till mej och vi ställer oss lite käckt och poserar. CD’n spelar ”Sixteen tons of hardware” och vi ser säkert skitbra ut, tror vi. Låten är slut och nästa börjar. Det är Crazy frog… Samtidigt som kameran tar kortet bryter vi ihop av skratt åt Crazy frog…!

 

Vi gick till Mortens klockan sju, då vi bokat bord. Beställer in en öl, och mat. Maten kommer i samma veva Mike kommer, strax efter halv åtta. Mike slår sej ner hos oss, och får gratis käk på två minuter. Hrmmmm...

Eftersom maten blev så sen, hann man ju dricka upp första ölen. Det var väl uträknat, så vi skulle vara tvungna att köpa en till. Och det gjorde vi ju självklart…

 

Vi gick upp till pianobaren, och Mike kollar sin keyboard. Vi satt där och småpratade om ditt och datt, och vi lyckas komma in på hmm…ja…eeh, jag kan ju säja som så att jag och Mike höll på att dö av skratt, när vi föreställde oss Suss i röda läderstövlar som räckte upp på halva låren, en minikjol och nätstrumpbyxor… Suss försökte förklara att det inte var så hon menade, men när hon äntligen fått tyst på mej och Mike hade hon glömt bort vad det var hon skulle säja!

 

Mike kör igång, och jag måste säja att det är lite praktiskt att känna trubaduren, för han vet ju vilka låtar vi vill höra, så dem spelar han ju titt som tätt. Och vi sjöng glatt med!

Tjo och tjim!!

Det var bara en låt vi hade problem med… vi försökte förgäves få honom att spela ”Hit the road, Jack” men det var totalt omöjligt!

 

Framför pianot satte sej en blonderad tjej. Jag och Suss stod bakom och dansade och for runt.

Hon satte sej på knä på barstolen, uppenbart var det att alla skulle titta på henne. Hon fick göra precis som hon ville, även om såna kan vara rätt störande. Efter ett tag började vi undra varför hon tittade så på Suss och mej. Hon satt och stirrade rätt på oss hela tiden. Vi började diskutera lite sinsemellan vad problemet var.

Då lutar hon sej fram mot mej och säjer att hennes kompis kille flörtade med mej. Detta är hon uppenbarligen väldigt upprörd över. Jag fattade inte riktigt vilken kille hon snackade om, men jag trodde det var en kille som satt vid pianot också.

Men vad f** ska jag göra åt det då? Det hjälper väl inte att hon blir förbannad på mej och skäller ut mej för att hennes kompis kille eller vad det nu var, flörtar med mej???

Jag försöker förklara att varken jag eller Suss är intresserade av nån, för vi har förhållanden, men det verkade inte gå in, för hon fortsatte att blänga.

 

Några grabbar ville ha med oss på efterfest, men vi tyckte det var lite läskigt. De försäkrade att ”vi är faktiskt snälla”, men vi gick inte med, ordentliga flickor som vi är!

 

Man kan ju inte veta… det kan gömma sej en ulv i fårakläder!

Om nån kille (det var några stycken) ville bjuda på öl, sa vi att de var tvungna att dricka först, innan vi tog en klunk! Låter kanske lite överdrivet men varken jag eller Suss riskerar nåt.

 

Dan efter vaknade man hyfsat ok. Törstig, mosig i skallen och hes, men det var ju väntat…

Drog en borste genom håret som stod åt alla håll som vanligt.

Ner och käka lite frukost. Kaffe, ägg och rostat bröd.

När vi kommit upp på rummet satte vi på TV’n. Sen låg vi där på var sin säng.

”Om en halvtimme går jag och duschar” sa jag.

En halvtimme senare sa Suss: ”Ska du duscha nu?”

”Ja.”

Några minuter senare tittar Suss på mej och flinar. Jag ligger fortfarande kvar i sängen… Hepp, ta dej i kragen nu Tina, tänkte jag. Klev in i duschen och brottades med duschdraperiet igen.

 

Vi packade ihop allt, checkade ut och la in väskorna i bilen. Vi hade bestämt att komma till Mikes hotell vid 12-tiden, så det gjorde vi, och vi gick till en coffe shop och tog varsin kaffe.

Sen strosade vi runt i Uddevalla en stund innan vi framåt två- tiden satte oss på en pizzeria och beställde varsin pizza.

 

Nu var jag ju bara tvungen att kommentera detta med ”Hit the road Jack”, så jag sa:

”And what’s wrong with Hit the road, Jack?”

Mike började garva och berättade att han väntat på nån kommentar om detta hela dan!

Han hade faktiskt en ursäkt som vi kunde godta, stackaren hade spelat den låten en gång, och då hade alla gått… Det var traumatiskt, det förstod vi!!

 

När vi sitter där i lugn och ro och småpratar hör vi ett fasligt brak från bordet bredvid. Vi kollar dit, och killen som satt där har ställt sej upp, slagit huvudet i lampan som lossnat i fästet och nu hänger i bara kabeln från taket!!

Han stod där en lång stund, vågade inte vända sej om. Vi hade fullt upp med att inte börja asgarva! Vi tyckte ju liksom lite synd om honom!

 

Vi kom hem utan problem! Jag körde inte fel då heller!!

 

Nu har jag hunnit med att baka en kaka samt tårtbotten till Christoffers kalas på onsdag.

Fick lite problem under baket av kakan. Vi hjälptes åt, jag och Koffe. Det ska vara kardemumma i kakan, så jag bad honom ta fram det.

Han kommer med en burk och frågar ”är det detta?”

Jag tittar lite förvånat på honom.

”Nä, just det! Det är ju kokos!”

Jag talar om att det är i kryddhyllan han ska leta, så han kommer med kummin…

Vi konstaterar att kardemumman var slut…

In till stan och handla det då…

Kakan blev bra trots avbrottet!

5 kommentarer:

Susanne sa...

Hrmpf... Jag hade ju liksom hoppats på att du inte skulle nämna den där smått pinsamma insidenten där jag glömde poängen pga att du o Mike garvade så..... Grrr....

Udden sa...

Mmmm tårta...smaskigt!Åh, hungrig.. bäst att styra mot köket.Ha det bästJenny

Jenny sa...

Ni verkar ha riktigt kul ni två! :-)Baka borde jag också, men... hinner inte, pluggar, skjutsar barn hit och dit och hem... Nää, baka ska jag göra någon helg, så är det bara! Kul att ha lite i frysen juh :-)Ha dä godis!*kram*

ulf sa...

tja hur många versioner av hit the road jack behöver du? har den i o f s bara med vokalister men ändå, o till o med på svenska....för tillfället är jag på jakt efter en mojo....

Unknown sa...

Ni är ju ena riktiga partymonsters du å din syrra ju =) Verkar ha varit en härlig helg för er. Bra att ni är så förståndiga när ni blir bjudna på dricka av okända! Tänk om fler kunde vara så kloka!//S-Man