fredag 5 augusti 2005

Vinglig cykeltur och Björn Rosenström


Jobbat mellan 7:00 och 17:00 idag. Cyklade hem, precis innan regnet kom. Ibland har man tur. Fast det var lite besvärligt. Tog nämligen hem lite arbetskläder för att tvätta. De låg i en plastpåse, som jag hängt på styret. Min axelväska ramlar ner hela tiden när jag cyklar, så den får jag putta upp hela tiden. Det brukar gå bra, men nu åkte plastpåsen in i hjulet hela tiden. NÄ, jag har ingen cykelkorg! Jag tycker det ser fjolligt ut när man har en MTB...Jag har dessutom lite skruttiga bromsar, så när jag vinglat hem med väska och en söndertuggad påse höll jag på att cykla in i granen som står på vår tomt. Det var fint när den var liten, nu täcker den en bit av uppfarten. Med andra ord är det lätt att cykla in i den när man kommer farande med taskiga bromsar.


För att inte tala om att hämta morgontidningen. Här går man ut, lite nyvaken, iklädd en stor T-shirt, morgonrock eller dylikt, träskor och rufsig i håret. Man lutar sej ner mot postlådan, mycket vigt och graciöst för att undvika gran-grenar, tar upp tidningen och sen har man glömt den jäkla granen, så upp med skallen, rätt upp i granen. Har man tur har det varken varit dagg, regn eller snö...


Eftersom min tös ska åka på läger en vecka har vi packat som idioter sen jag kom hem. Två stora väskor, en ryggsäck, sovsäck och gummistövlar i en kasse vid sidan om. Imorn hinner jag nog inte så mycket. Vi har planerat brännboll med ett gäng kompisar. Om det inte blir för regnigt. Sen ska jag fixa matsäck till Angelica. Hon åker kl. 8:30 och det blir inte mat förrän 18:00, så det behövs en del. Sitta en buss i typ 40 mil... Kul värre!


Nu lyssnar jag på Björn Rosenström. Upplever gamla minnen från Almesåsen i Vara. Jag och syrran Suss var där den 4 juni i år. Jag kan ju säja att vi hörde till de äldre... Det var väl en och annan i vår ålder, men annars var det tjejer 15-20 år. De flesta var klädda i små nätta linnen och fina brallor. Jag och Suss hade jeans, stickad tröja och regnjacka... Mest praktiskt, tyckte vi, för det regnade hela tiden! Man ångrade att man inte hade gummistövlar!! Fast vi hade kul! Vi kunde ju varenda låt! JA, JA!! JAG VET! Jag har ingen normal musiksmak...!

1 kommentar:

Susanne sa...

hehe.. ja Almesåsen väcker ju lite kul minnen!! :P som grabben bredvid mej... *asg* säger bara det... JISSES!!! men kul hade vi!! Och vi två i en taxibuss... :) Jasså du gillar inte eran lilla gran??? Har jag aldrig fattat förut... ;)Ha det!!