söndag 28 augusti 2005

Måste blivit skadad under natten...

Nu är jag hemma en liten stund. Har en paus på 2,5 timmar, sen kör man igång igen!

 

När jag slutat jobbet vid halv två förut, gick jag ner i källare och bytte om. Då får jag se att jag har EN TILL blåsa! Ovanpå vänster stortå!?! Hur normalt är det på en skala? Och hur fan fick jag den? Igår var den inte där, och idag har jag gått i mina gamla tofflor som är alldeles jätte-ingångna... Fattar noll gummiboll.

 

Sen gick jag ut till min cykel för att cykla hem. Medans jag låser upp funderar jag på vilken pizza jag ska få. Ofta när jag jobbar den delade turen kommer Richy och hämtar mej, vi kör förbi pizzerian och hämtar två pizzor som vi delar med barnen.

Nu hade vi inte bestämt att han skulle hämta mej, och jag undrar lite i mitt stilla sinne om han ändå gjort det, för pizza visste jag att det skulle bli.

Cykeln står på baksidan, och jag kliver upp för att trampa hem. Precis då hör jag en välbekant melodi från väskan. Det är min mobil.

Det var Richy som frågade vad vi bestämt egentligen, om han skulle hämta mej.

Nej, sa jag. Jag är på väg hem nu.

Jaha, sa han. Jag står på framsidan!

Tjenare vad dumt det höll på att bli! Det var ju bara att gå tillbaka med cykeln igen då.

 

Jag har fått ett litet skärsår på toppen av mitt högra långfinger. Det fanns inte där igår heller. Jag undrar vad jag pysslat med i natt egentligen...

Jag märkte det inte förrän jag tog handsprit på händerna. Så sved det till och jag sa några väl valda ord...

Jag glömmer hela tiden bort det där såret. Det kommer en brutal påminnelse varje gång jag spritar händerna, och det gör man ofta i mitt jobb!

 

Nu ska jag slappa en stund innan jag GÅR till jobbet. Cykeln är ju kvar där.

Hej så länge, skriver kanske nåt när jag kommer hem nästa gång!

1 kommentar:

Susanne sa...

Jag tror inte du SA några väl valda ord... Tror det va mer som.. utrop eller nåt.. :P