lördag 27 augusti 2005

Skoskav INNAN Kinnekulleleden...INTE bra...

Angelica fick ett par nya skor i sommar. Hon är rätt stor, min dotter. Stor i den bemärkelsen vuxen, kroppsligt sett. Suss tycker att det är jobbigt när systerdottern växt ikapp. Ja, ja, det är väl nån centimeter kvar...

Jag tror att hon inte växer så länge till. Jag var 1,66 i hennes ålder (12 år), nu är jag 1,68.

Men dessutom råkar Angelica ha samma skostorlek som jag. Skorna hon fick har hon inte använt knappt, så jag skulle ut på stan i torsdags och tänkte att de är ju snygga, så jag lånar dem lite...

 

......tralala...lalalala.....trallalallala...

 

Det var lite pausmusik bara. Hämtade en öl i kylskåpet! Är tillbaka nu!

 

Jo jag tog skorna, hoppade graciöst in i bilen och for in till stan. Jag hade väl gått sisådär 100 meter när det börjar skava misstänkt på ena hälen. Efter 50 meter till börjar det i nästa häl. Jag ignorerar detta och traskar på.

det gör mer och mer ont. Jag vågar inte kolla, men tillslut gör det så ont att jag stapplar mej fram, och det ser ju inte klokt ut, så jag haltar in på apoteket och köper skoskavsplåster.

Jag försöker gå så normalt som möjligt fram till kassan. Fintar lite genom att köpa schampoo och balsam i praktiska miniflaskor, så ingen ska märka anledningen till varför jag EGENTLIGEN gick in på apoteket!

 

Väl ute sätter jag mej diskret på en parkbänk och tar av mej skorna...

Jag är helt skinnflådd på hälarna. Jag fattar varför Angelica inte använder de skorna!

 

Jobbade igår kväll, och hade såna där sandaler med två band ovanpå foten, och ett runt hälen, men trots mina plåster fick jag efter några timmar ont.

Idag tog jag med mej mina gamla, slitna tofflar UTAN band vid hälen.

 

Jag börjar bli lite orolig, för om en vecka ska jag och Suss gå Kinnekulle leden, och för er som läst tidigare bloggar eller bor här vet att Kinnekulle leden är 4,7 mil lång. Den vill man inte ha skoskav INNAN man börjar gå!

3 kommentarer:

Udden sa...

Hjälp vad långt, då gäller det verkligen att ha "ingångna" skor!Jenny

Susanne sa...

Ja... Se nu till att dina hälar e läkta!!! För jag tänker då rakt inte bara runt dej!!!Och vad hade det spelat för roll om de på apoteket förstod att du hade skoskav??? Tror du verkligen nån hade brytt sej?? Du e nog liksom inte ensam om problemet....Och din kommentar hos mej... Klart jag vet att lite skit rensar magen!! (pappa har ju präntat in det sen en va liten ju!) Men det betyder ju inte att jag vill ha lunginflamation... faktiskt...O det e inte alls kul att Angelica växer ikapp...:(

Unknown sa...

4,7?Huvvaligen!Då vill det till att dina skavsår läker nu, på rotmos!Good luck!//S-Man