tisdag 9 augusti 2005

Tre-steg

Morgonstund hade grus i ögonen idag med. Jag var så där jobbigt fnissig hela dan. Som tur var, så var min jobbarkompis det med...

Vi fnissade hysteriskt åt en grej som man inte tycker är det minsta kul nu. Det var så här att för tre år sedan startades systemet 3-3 upp på jobbet. Det vill säga jobba tre dar, sen ledig tre o.s.v. Detta hade vi i två år. Min jobbarkompis skulle berätta nåt som hände före 3-3, och börjar med att förklara att "detta var före 3- steg"! Jag började gapskratta, jobbarkompisen fattade inget, och jag får mellan fniss- attackerna ur mej ordet 3- steg. Efter ett tag fattar hon att det var det hon sa, och börjar skratta hon med. "Men varför sa jag så?" funderar hon. Jag fick bara fram "friidrotts VM".

Det var ju egentligen inte så himla kul, men då var det vansinnigt roligt...

 

Åh vad det är trist att vänta. Väntar på att färgen ska torka i några fönster. Ett fönster är helt klart, och ett fönster är det sista lagret spackel jag väntar på. Jag får väl spela lite "Sagan om ringen" så länge. Fast jag blir rätt ilsk på de svarta riddarna som ser mej hela tiden...

1 kommentar:

Susanne sa...

ja...Nog vet man att du har låg humor.... Och nu vet alla andra det oxå!! :P