söndag 14 augusti 2005

Tröttast i kommun

Ja, det måste jag nog vara. Orkar knappt skriva bloggen... Jobbade delad tur idag, vilket innebär för icke vårdpersonal, att man jobbar två turer på samma dag. Jobbade först 7-13:30.

Cyklade hem, slappade 20 min, somnade nästan. Sen var middagen klar, som min man fixat, så jag käkade. Sen spacklade jag färdigt... trodde jag. Kom på att jag glömt det lilla fönstret på toan 10 minuter innan jag skulle tillbaks till jobbet. Hann i alla fall maskera. Klockan 17 var tillbaka på jobbet. JIPPIE!! Eftersom vi är mindre personal på helgerna, var jag själv på min avdelning. Det finns en som går emellan, dvs hjälper till på alla tre avdelningarna, men henne såg jag inte på hela kvällen.

Dessutom flippade en av "mina" tanter ur lite smått. Larmade stup i ett, svamlade om allt möjligt, jag fattade inget. Det hon var mest upprörd över var små runda röda och gröna saker, som hon inte hittade, och de behövde hon uppenbarligen dan efter. Till slut kom hon på vad det hette: morötter och rödbetor.

Kan inte minnas att nåt av det är grönt, men jag struntade i det då. Tanten gjorde det med, för hon konstaterade att hon började bli gammal, och huvudet hängde inte med, så från och med i morgon skulle hon avgå.

Japp. Så var det med den saken.

Slutade kl 21:30. Cyklade hem och spacklade det jäkla toafönstret.

Nu ramlar jag snart ihop av trötthet. Helt otroligt att jag skrev så här mycket...men det är väl som ett beroende att skriva blogg...

 

2 kommentarer:

Susanne sa...

min enda kommentar till din blogg... SKÅL!! :P (har ju semester en hel dag till) Vi synes imorn...// Syrran

Helena sa...

Haha... Jag fick meg ett gott skratt av din beskrivning av den gamla tanten på jobbet. De är ju ganska söta då... :)Kram Helena