torsdag 25 augusti 2005

Den är ju i alla fall vattentät!

Jag får inte se på Discovery.

IFK Göteborg spelar...  Jag får väl sitta här tills matchen e slut då. Det är ju mellan nio och tio det är Forensic Detectives , det är ju det som är bäst! Stackars mej...

 

Syrran skrev i min förra blogg att plånet på den ful-söta tändsticksboxen inte funkade. Jag ska gå och kolla. Stax tillbaks...............................................

........................................................................................................

........................................................................................................

..............................Nä. Funkade inte för mej heller. Hade väl i och för sej inga enorma krav, med tanke på att den kostade 20 spänn. Fast en liten gnista kunde det väl blivit i alla fall.

Men den är ju vattentät i allafall....eller??? Ska kolla det med.......................

........................................................................................................

..............................................Har nu gjort ett mycket avancerat test.

Tog lite hushållspapper, knölade ner det i burken, skruvade åt locket och la allt i diskhon där jag fyllt i vatten. Jag lät burken ligga under vatten i 5 minuter och...TADA!!! Papperet var torrt!!

I am impressed! Are you impressed??

 

Min dotter fick just en trevlig nyhet!! De ringde från musikskolan idag, och sa att hon kommit in! Hon ska ta gitarrlektioner!

Hon har gått på musikskolan förut, i trean spelade hon blockflöjt, och de sista två åren tvärflöjt. Nu ville hon börja spela gitarr. Jag frågade dem om hon hade förtur eftersom hon redan var inskriven, fast med ett annat instrument. Det kunde hon inte svara på, men tydligen hade hon det, för jag vet de som stått i flera år på kö.

 

Jag var också lite ambivalent vad det gäller instrument. Spelade flöjt i två år, bytte karriär till gitarr i två år. I högstadiet blev jag trummis, och så var det lite pianolektioner emellanåt.

 

Nu ska jag gå till TV-rummet. Matchen borde väl vara slut snart, så jag vill vara beredd på att byta kanal.

Nu lät det som nån blev utvisad. Han var väl dum. Vad hände med "fair play please"? Fast det kanske bara gäller OS...??

1 kommentar:

Udden sa...

Ja, jag spelade oxå tvärflöjt en gång i tiden, men bytte oxå över till gitarr... Peppa henne att hon försöker hålla båda instrumenten igång. Vilket jag ångrar att jag inte gjorde... Det man inte gjort själv, kan ju andra slutföra? Nej, men kul att hon kom in!Jenny