måndag 15 augusti 2005

Man kan väl inte köra om en ambulans med blåljus??

Sista dan på denna helgen då. Jobbade till 17 idag. Tanten som skulle avgå idag gjorde nog det, för hon nämnde inget av morötterna idag.

 

Vid halv sex tiden åkte jag och Suss upp till Råda för att gå en mil ute i bushen. GIVETVIS glömde jag MYGGHATTEN!! Himla tur att det inte var några spindelnät och sånt tjafs mitt i vägen då. Endast två små grodor, men de höll sig stadigt på jorden.

Vi såg en hund som hade springande tyngdlyftning. Först kom den lilla vovven med en pinne i munnen, och pinnen var lika lång som hunden, sen kom matte hack i häl.

På ett ställe stod (eller låg, eller nåt) en sån där bauta skogssnigel precis brevid en stor kullvält svamp. Vi misstänkte att han brottat ner svampen, och vi var mäkta impade!! Inte dåligt, även om snigeln var stor, för svampen var bra mycket större!!

Denna promenaden hade vi faktiskt ett tema hela vägen. Ja, nästan i alla fall, det blev några utsvävningar. Bland annat när vi gick förbi den där stigen igen.

"Där har vi Stig Vig" sa Suss. Jajamen sa jag. Jag gick och småfunderade lite, och kom på att det lät nästan som Vidstige, ni vet från Sagan om ringen.

Susanne tyckte nog att det var lite långsökt, men hennes associering var faktiskt ännu sämre, för hon sa att Dag Vag är som dagbrott. Skitkasst, om jag får säga min mening...

 

Annars var temat för dagens walk gamla pojkvänner... Jag hade ett intressant objekt, jag pratade nog i en timme om honom. Det är rätt mycket, med tanke på att det förhållandet höll i en månad... Han var inget att ha kan jag meddela.

 

På vägen hem såg vi en underlig sak. Skulle precis köra in i en rondell, då en ambulans med blåljus och sirener kommer farandes ut ur rondellen, med en personbil tätt i häcken. Vi trodde faktiskt bilen skulle köra om eller nåt. Men man kan ju inte köra om en ambulans med blåljus heller. Han kunde ju knappast ta rondellen på två hjul, stackaren i bak hade väl mått ännu sämre då.

 

Vi kom hem vid åtta-tiden. Richy satt i TV rummet i källaren och skrek KOM NER! Vi traskade neråt, tydligen för sakta, för han höjde ljudet på TV'n, och då fick vi eld i baken, för det var intromusiken till CSI!!! Vi fattade inget. Det var ju helt fel tid. Den gick på  Canal+. Fast vi kände igen vissa delar från reklam på femman, så vi lär väl få se den igen i morn, när det är säsongsstart på femman. Men då behöver man ju inte vara orolig, för man vet ju hur det slutar.

 

Och imorn ska jag till tandläkaren...BLÄHH. VILL INTE. Har inte tandläkarskräck, men jag tycker inte det är kul ändå, och så förbaskat dyrt som det är dessutom. Det är ju nästan så man får betala inträde.

 

 

3 kommentarer:

Susanne sa...

Tänk.. jag hade redan glömt vissa episoder.. som hunden med den..hmm.. lilla pinnen.. och skogsnigeln med svampen.. jaja.. shit happends!! :)

Unknown sa...

Ja usch för tandis!//S

Susanne sa...

Hihi!! Kollade in \'du vet vems\' hemsida... Vad ska man säga... Jag förstår att du kallar dej expert!!! *asg*