måndag 29 augusti 2005

It runs in the family!

Idag kan jag konstatera att min envishet gav resultat. Fast det var egentligen tack vare min käre make, som är Mr. Snåla i denna familjen.

Jag älskar Sagan om ringen. Köpte givetvis första filmen i trilogin, fast mest för att jag mitt klantarschel missade den på bio. Sagan om de två tornen såg jag på bio, men köpte filmen på utgivningsdan bara för ATT!

När det var dags att köpa sista filmen sa Richy ifrån.

Han tyckte det var onödigt att köpa den, för att för det första hade jag redan sett den, och för det andra kommer det komma ut en box med orginalfilmerna, inte de avkortade DVD-filmerna, och den kommer ju du köpa! Vad ska du då med denna filmen till??

Jag försökte argumentera emot genom att säga att det är en trilogi.

 

TRILOGI!!! Ett, två, tre!

 

Det betyder att man måste ha alla tre filmerna tycker jag. Det tyckte inte han.

Sen försökte jag med argumentet att det ser ju bra ut i DVD hyllan med alla tre. Två av tre är ju lite B, tycker jag allt. Även om man har Boxen.

 

Hepp. Han gav sej inte.

 

Nu var jag på COOP.... oj, skulle kanske göra nåra pipljud här. Det var ju reklam...

I alla fall var jag och handlade, och här var det DVD rea. Och vad får jag se!

Trilogin om härskarringen för 200 spänn eller nåt. En film för 89!! Det kunde jag inte motstå, så nu är den fulltalig!

 

Och idag är det mitt efterlängtade CSI igen!

Udden är välkommen hit!! Det är första huset till vänster, det med vitt tegel och en vit stenmur!

Christoffer är också förväntansfull! Han missar heller inte CSI!

Egentligen ska han lägga sej klockan 21, och sen får han läsa, spela gameboy eller nåt i sängen till 21:30, men måndagar har han dispans!

Det verkar som att det är ett släktdrag!

 

1 kommentar:

Susanne sa...

Du skrev ju aldrig vilken COOP det va... Så det e nog ingen fara... Hade du däremot skrivit COOP F**** PIIIIP så hade det vart en annan sak.. :P