måndag 22 augusti 2005

Uppe med fåret...

Jajamen! Idag var man uppe med tuppen! (fanns ingen bild på en tupp,inte ens en fågel, så jag tog fåret istället. Tyckte den var söt)

Idag började barnen skolan. Angelica har fått en ny väska, svart och grön med Snobben på. Det är en axelväska, och Snobbens konturer är broderade på i mörkgrönt. Snygg faktiskt. Hon knatade ut i hallen för att hämta den och plocka ner det hon skulle ha med sej, och när hon passerar köksbordet, där jag sitter och läser tidningen hör jag henne mumla lite för sej själv: min snygga väska"!

Angelica är lite bekymrad nu, för de har fått veckobrev förut, där alla läxor och sånt står. Nu börjar hon sexan och då ska de fixa sånt själva... Träning inför högstadiet antar jag.

 

Stackars lilleman kunde inte sova igår. Vi försökte med allt, läs en stund, försök slappna av... Inget funkade. Klockan var väl halv tolv när han alldeles förtvivlad kommer in till oss. Jag sa att han skulle hämta sin kudde, och ligga i mellan oss en stund. Det gjorde han, och vi somnade allihop. Han såg smått förvirrad ut i morses när jag väckte honom. Visste nog inte riktigt var han var!

 

Nu har jag hunnit med både att stryka tvätt och skala potatis. Det blir lite körigt sen, klockan 10:30 ska jag träffa Sussilull för vi ska ut i bushen igen, och vi är väl tillbaka här vid 13-tiden kan jag tro. Då ska vi dusha, planera Kinnekullevandringen lite, sen sa jag att jag skulle bjuda på middag innan hon börjar jobba klockan 15. Det blir stressigt om hon ska hem och duscha och äta eftersom hon bor mitt ute i tassemarkerna...

2 kommentarer:

Helena sa...

Stackars Christoffer som inte kunde sova. Var han nervös för at börja skolan igen?Kram Helena

Susanne sa...

Uppe med fåret... Ja den va lite kul!! :PMötte Koffe när jag åkte till jobbet.. Det hade inte vart så kul i skolan, sa han.. :) De hade haft matte.. "Ja men du gillar väl matte?" sa jag.. "Ja.. Men bara lite.." Tänk vad de ändrar sej.. :)// Sussilull från Tassemarkerna...