söndag 7 augusti 2005

Damm lite här och var

Hej! Tina "Dammtussen" Högman här. Har tok-slipat idag. Dammigt värre. Dammet är precis ÖVERALLT! Jag snöt mej förut. Det var intressant. Jag kunde konstatera att jag har fått damm i näsan.

Under själva slipningen gjorde jag en viktig upptäckt. När man slipar, är det inte att rekommendera att man gäspar. Jag fick en mycket otrevlig host och nys-attack.

Nu har jag äntligen kommit igång med det roliga jobbet, dvs att måla. Spackla och slipa är lite kul, men måla e jätteskojigt!! Trodde nästan jag skulle tejpa ihjäl mej, för jösses vad maskeringstejp det gick åt! Jag tyckte det var bäst att skydda våra nya, fina fönster.

 

I morses lämnade vi av Angelica. Hon åkte ju på läger. Blir borta en vecka nästan. Åh, det var lite vemodigt. Nu får jag ju inte se henne på evigheter. Fast hon sa att hon skulle sakna mej i kväll, så nu tänker jag på henne extra mycket! Min stora lilla gullunge!

 

Jag har lite träningsvärk idag. Använde tydligen andra muskler igår. Kutade ju runt brännbollsplanen, så låren är lite stela, samt att slagträ-armen känns lite.

Ja ja... Man mjukar nog upp sej på jobbet imorn!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hehe.. Du kunde inte låta bli att berätta om näsan.. *flinar*Så lilla Angelica e iväg nu... Men det går nog bra ska du se.. Du vet ju själv hur det e!! Och rätt som det e är hon hemma igen!! :)Kram!! // Ena halvan av systrarna Bus

Webbwalle sa...

Jo nog vart den lyckad......:)