tisdag 16 augusti 2005

Säg aaaah...!!

GAAAAAPA!

Och så in med pinnar, spatlar, blåsgrejer, sugar och fan och hans moster.

Tre jäkla hål.

Eller tja, det blir två lagningar och en tandutdragning. Fast egentligen var det bara två små hål.

Jag har små gulliga visdomständer som inte riktigt vill komma upp. Käftis sa att det går inte rengöra dem, så det blir lätt hål. En har jag redan dragit, och nu ska det bli en till. Fast hålet var litet, men det blir värre och dra den när hålet blir större.

Ett annat litet hål hade jag, och så hade en tanflis gått av på ett ställe, det var inget hål där, men vi skulle behöva fylla igen det lite.

Hur låter det, frågade käftis. Dyrt, svarade jag. Ja, ja. Det är väl inget annat än att laga och pröjsa. Det lär ju inte bli bättre...

Tur att man inte har tandläkarskräck. Det hade ju varit ännu värre.

 

Förresten!! TRE fönster är klara!! Tänkte när jag låg där i tandläkarstolen, att har jag inga hål, ska jag köpa nya gardiner till sovrummet när jag åker hem. Tjenare... det vet vi ju hur bra det gick med den saken...

 

Och en förresten till! Fick höra en rolig sak på jobbet idag! En av våra boende, en trevlig och pratglad farbror, sa till mej i morses:

"Jobbar du idag med? Du har ju jobbat i tre dar nu! Det vet jag, för jag tycker om när du är här!"

Sånt värmer hjärtat på en undersköterska!!

1 kommentar:

Susanne sa...

Ja visst e det kul när man får uppskattning från di gamle!! :)O du..ang tandläkaren... *harklar mej* Vissa personer har ju fortfarande ungdomsrabatt... :)Fast jag lider med dej.. På riktigt... O inga gardiner fick du heller.. :(Kram! :)