torsdag 11 augusti 2005

...och vem är Stig Vig???

Idag kom jag äntligen iväg på promenaden med syrran. Vi brukar gå milen i Råda, en bit utanför Lidköping. En mycket trevlig liten runda, för oss som är natur(liga) människor.

Vi hade även trevliga naturupplevelser på vägen.

 

Först såg vi en gullig liten groda på ca 3 cm med benen inräknade. Suss tog ett kort med mobilen, men det gick inte så bra, för den hoppade ut i gräset, så det enda som syns är gräs...fast det har ju sin charm det med. Tyvärr rederade hon detta fantastiska kort. Själv hann jag inte ens få upp min mobil ur fickan, för jag har kardborrelås å byxfickan...

 

Efter en liten stund fick vi en till fantastisk naturupplevelse...en liten ödla! Fast den var lite större än grodan, fast liten var den ändå! Och så söt sen!!

 

Senare på promenaden traskade jag glatt in i ett spindelnät. I och för sej var jag inte så glad efteråt, hade ju en massa prylar i nyllet. Suss bara flinade, men hon fick igen för gammal ost, för hon blev nästan påkörd av en fjäril. Som tur var hann hon ducka. Sen kom han igen. Då kunde vi konstatera att fjärilen måste haft nåt emot henne.

 

Jag fick mer prylar i nyllet, eftersom jag i en uppförsbacke gör en djupandning, och i inblåset får jag med en liten fluga eller dylikt. Jag spottade och fräste en stund.

 

Rätt var det var knallade vi förbi en stig som försvann ut i djupa skogen. Lite spontant sa jag "Stig Vig". Suss svarar genast "Dag Vag" och så kom vi osökt in på en disskussion om Dag Vag. Vi konstaterade att det var en artist vi tyckte var bra för sisådär 15 år sen. Han hade ju nåra hitar. Tyvärr kom vi inte på en enda.

Kan nån hjälpa oss med detta??

Sen undrar jag också vem sjutton är Stig Vig?? Varför sa jag det?? Fattar noll gummiboll...

4 kommentarer:

Per-Axel sa...

Stickan sjöng och spelade bas i den eminenta gruppen DagVag. De andra i gruppen hette BenoZeno, Silversurfan, PerCusion.

Unknown sa...

Jag kan fylla i förra kommentaren med att säga att de hade några hitar med låtar som "Sånt är livet", "Popitop", "Du får aldrig nog", "En gång till" och "Nya Skor". Andra medlemmar var Olsson, BumpaBerra, Kopp Te, Tage Z Dirty.

Webbwalle sa...

Meh stigvig dagvag silversurfarn...mitten 80tal ju!!!mörkhårig runda brillor röker krukväxter....Silversurfarn har en studio i portugal...avd,, onödigt vetande!!-------------------------->Här har du en ledtråd:Jag bor i en storstadJag går här varje dagJag går ibland soporOch jag går ibland råttorEna dan är det skabbOch nästa dag är det lössMan måste vara snabbFör annars så är det ajössOhlalalala, ohlalalala TjockhultOhlalalala, ohlalalala TjockhultOhlalalala, ohlalalala TjockhultOhlalalala, ohlalalala TjockhultDet är massor av bilar som dundrarOch massor av flygplan som tjuterDet är ofta som man undrarVem som egentligen njuterNär dom flesta får gå till ett skitjobbOch bo i en liten kartongFör andens behov är det stennobbMan slår pannan blodig gång på gångOhlalalala, ohlalalala TjockhultOhlalalala, ohlalalala TjockhultOhlalalala, ohlalalala TjockhultOhlalalala, ohlalalala TjockhultMänskor yra som hönsRusar runt utan målSjälv går jag runt som PellejönsI en tillvaro fylld av hålDet blir svårt att ändra det härNär vi slåss med våra begärOm vi kunde leva som ljuset lärBlir det en väg som bärOhlalalala, ohlalalala TjockhultOhlalalala, ohlalalala TjockhultOhlalalala, ohlalalala TjockhultOhlalalala, ohlalalala Tjockhult------------------------------------>

Ulrika sa...

Ja, vem var Stig Vig och Dag Vag... Och varför går ni ut och går när ni bor i ett så vildsint område? Det låter ju som förenat med livsfara att ta promenader i era trakter.På reklamen kan kameramobiler ta fatastiska kort på sekunden. Men tur för grodan, för hade det fungerat hade han antagligen blivit uppäten av ... en fisk?Ha det bäst och ta det försiktigt om du ger dig ut igen!Kram Ulrika