måndag 7 november 2005

Tina tänkte till!!

Idag är jag ledig...fast ändå inte ledig. Alltid är det nåt. Idag var det avdelningsmöte på jobbet klockan 10. Höll på till 11:30.

 

Hem och satte mej vid datorn. Skulle göra lite lappar till jobbet, bl.a. om julfest. Vi har ingen färg kvar i skrivaren, allt blir rosa. Jag tyckte inte det passade riktigt, så jag mailade över dokumenten till Richys jobb, plus teckensnitten jag använt.

 

Åkte till hans jobb och skrev ut dokumenten på laserskrivare. Jag vill också ha en sån nu!!

 

Jag satt och pratade med Richys chef, och sekreteraren (de råkar vara gifta) om hemsidan, och lite om ändringar de ville ha gjort. De skulle kolla över mer noggrant, och skriva upp allt, så skulle vi sätta oss och gå igenom det lite senare.

 

Richy hade en timme kvar att jobba, så jag gav mej ut på stan. Var tvungen att gå till en gardinaffär. Man blir så irriterad. Jag och jobbarkompisen skulle fixa nya gardiner till jobbet. Hittar ett par supersnygga längder. Tyvärr hade hon inte så mycket vi skulle behövt, men hon hade beställt mer av det tyget redan, det skulle komma när som helst.

Vi köper tyg till kappan då, och så skulle hon ringa när hon fått det andra tyget.

Det går nån vecka, och så ringer hon, men bara för att säja att TYGET INTE KOMMER!!! Blir man förbannad eller??? Tydligen hade fabrikören bestämt sej för att inte göra mer sånt tyg, trots att det var beställt redan.

Hon i affären sa att hon hittat panellängder, färdigsydda, i samma tyg. Hon hade lagt undan det till oss, men jag trodde inte vi skulle ha det, men jag ville prata med de andra först.

Nä, det var ingen som tyckte det passade med panellängder.

Alltså knallade jag in på affären och sa att vi inte skulle ha det tyget, men jag kikade också efter nytt tyg som matchade tyget vi redan köpt. Annars hade vi fått lämna tillbaks det.

Jag hittade ett tyg som var snyggt. Jag fick en liten provbit, men det är ju jättesvårt att se på en sån liten bit, så jag kom på den smarta idén att ta ett kort med mobilen! Då ser man ju lite helheten i tyget! Och jag tog ju givetvis tygbiten med!

Hi hi! Ibland är man inte riktigt så dum som man ser ut!

5 kommentarer:

Udden sa...

Du är så Dutti!! (hihi)

ulf sa...

mitt problem är att jag inte kan dansa alls....

Susanne sa...

Smart bruden!! ;)

Linda sa...

Gardiner?!Ska man ha såna?

Unknown sa...

Fan, hatar verkligen när svart är slut i skrivaren!Min svarta har varit slut... sedan i Juni förra året!!!Slå den latheten du =)Oj oj oj vad lat jag är.