tisdag 8 november 2005

Prinsessan på ärten...?

Jag är sur på min säng. Den är knölig. Jag har testat att vända på hela resårbotten, och det blev bra ett par dar, men nu är den lika trist igen. Jag känner liksom fjädrarna, jag har en som knör in rätt i höften. Inte så mysigt.

Jag har tjatat om att jag vill ha en tjockare bäddmadrass, men det tycker Richy är onödigt.

Igår vände jag på mej lite häftigt, och jag fick den attans fjädern rätt i höften.

 

Jag blev sur och sa "jag vill ha en ny madrass, det går ju inte att ligga på denna ju!"

 

Då kom Richy på att vi har två extra bäddmadrasser i förrådet. Jag kutade ner och hämtade dem. Ja, egentligen skulle jag bara ta en, men de var ihopvikta, så jag råkade få med mej bägge. Jag la den ena under min gamla, och sa till Richy att jag kunde bädda ner den andra i hans säng idag, men det tyckte inte han, för hans var det minsann inget fel på...

 

Ooooh, vad mjukt det blev!! Imorses när jag bäddade sängen, la jag dit den andra madrassen med... Så nu har jag tre bäddmadrasser!! Hi hi!!


 

4 kommentarer:

Unknown sa...

Yepp! Det ärriktigt irriterande att ens ana en fjäder i sängen.Yepp! Du är prinsessan på ärten.=))

Unknown sa...

HelloJa, det har hänt på riktigt. Men det var ju ganska många år sedan.Innebär detta att du ligger i överläge gentemot Richy? Kramar :-)

Susanne sa...

Du får nog passa dej.. Rätt som det e så kommer Richy krypandes till din halva för att det är bekvämare där... :P

Udden sa...

Ja... det var en sann saga.... hehe men som sagt, akta dej, snart blir du väl av med din del av bingen! Han kommer snart på, att din är skönare....