onsdag 23 november 2005

Hur man prutar en tapet.

Idag prutade jag ner en tapet!! Det var väl inte så illa!!

Angelica har sett en tapetbård på Målarboden som hon vill ha. Märket är Färgland. Det märket finns bara där. Jag är medlem i Villaägarnas riksförbund, och har 20% på Flügger Färg, men endast på lagerförda varor. Dessa butiker ligger alldeles intill varann.

Först fick vi till Flügger. Hittade ingen snygg bård som passade. Inte kunde vi beställa heller, för då hade vi ju inte fått rabatt. Snubben i butiken hade en på förslag, men han hade inte några prover på dem hemma, så han föreslog att vi skulle kolla hos "grannen", för de hade också det märket. Sen kunde vi ju komma tillbaka med artikelnumret.

När vi kom dit såg ju Angelica den där bården... Vi bestämde oss för att beställa den, och så tog vi en liten provbit för att kolla så den matchade soffan, och så skulle vi ha en grå tapet till också, som vi tänkte köpa på Flügger. Målarboden hade ju såklart en som hörde ihop med bården.

Jag sa som det var, att vi tänkte köpa på Flügger för vi har 20% där.

Då sa killen att ni får 20% av mej med om ni vill!

 

Jatack! Det var ju inte meningen att pruta, jag ville ju bara vara ärlig och tala om varför vi inte köpte tapeten hos dom, men det blev ju himla bra då!!  

2 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Vilken grej!!! Gratulerar till ett bra köp =)Kommer från Tips o Trix sidan för att se hur det blev med din stripe längst upp på sidan - blev ju jättebra!!! Ska också försöka mig på och trixa till så som där står...får se hur jag lyckas ;o)Ha det! /Amo =)

Susanne sa...

Jamen du kunde väl åtminstånne ha jobbat lite för att få procenten!! Detta kallar inte jag för pruta... Det kallas för... Den Kvinnliga Charmen eller nåt!! ;)