söndag 20 november 2005

Mössan på!

En lugn och skön hemmakväll...trodde jag.

Satt vid datorn i förmiddags, klockan 11:30 ringer rekryteringen, de som ordnar in vikarier vid sjukdom på jobbet. Gissa vad de ville...  
En av personalen var sjuk, de hade ringt alla timanställda utan att få in nån. Nu fick de börja ringa till ordinarie personal. Typ mej.

De frågade om jag kunde jobba 13:00-21:30.

Ok, sa jag. Hade ju egentligen ingen lust, men man vet ju hur jobbigt det blir för de stackarna som jobbar, så man ställer ju upp. Dessutom eftersom det är min lediga helg, blir det ju 8 timmar kvalificerad övertid. Man tackar för det.

 

Fast nu blev det lite panik i bygget, upp till köket, sätta på ugnen, skala potäter, slänga i dem i grytan, blanda såsen, lägga laxen i ugnsformen, på med såsen och in i ugnen. Klart fem i halv ett. Kasta i sej maten. Cykla till jobbet. Höll på att frysa ihjäl på kuppen, tur att jag hade med mej mössan i väskan, det drog RÄTT kallt om örona. Tur att jag gillar vinter och kyla!!

 

Nu ska jag slänga mej i duschen innan "Sum of all fears" börjar igen.

 

Gonatti!!

5 kommentarer:

Susanne sa...

Hade du bara frågat så hade du fått låna filmen av mej.... Då hade du dessutom sluppit all jäkla reklam...

Christine sa...

Lax.....----MMM---- vad gott. Visst hade det räckt med en (sarotti) om dom nu hette så Får kolla men de var görgoa Och e huvudet dumt får kroppen lida... Ha en GO dagL

Linda sa...

Visst e´det lite mysigt med vinter?! ;)

Maria sa...

Jobbigt att stressa iväg när man har planerat att ta det lugnt!

Ulrika sa...

Så skönt med extrapengar, även om det innebär en ledig söndag mindre.Hoppas allt är bra med dig!Kram