onsdag 30 november 2005

Nu är det nån som klantat sej

Kom till jobbet klockan 17, precis som jag skulle. Kikade lite i boken, som vi enkelt kallar den. Det är en almanacka i bigformat där vi skriver vilka som jobbar, om man har semester och sånt.

Tog som min vana trogen en titt i den när jag passerade bordet där den låg.

Döm om min förvåning när det står mitt namn med en överstrykning, och sen kompledig, samt ersättare!

 

Men vaffan... jag ska ju inte vara kompledig!?!

 

Vardagkvällar är vi en på varje avdelning, tre stycken. Två extra personal går mellan avdelningarna, hjälper till där det behövs. Jag skulle "gått emellan" idag. Jag knallade in på min "vanliga" avdelning, förklarade att jag inte alls tänkte vara kompledig, och eftersom ersättare redan var insatt, gick vi en till var avdelning istället.

 

Tjejen som gick hem klockan 17, när jag kom, kom tillbaka och sa:

Tina, jag tittade i boken, det står att du ska ha semester imorn! Ska du det??  

 

AH mäh... nu tror jag...NÄÄ det ska jag INTE!

 

Då kom jag på det... Det är den sista idag, sista november. Den sista DECEMBER har jag lagt in om komp, det är nyårsafton och jag jobbar delad tur. Tänkte vara ledig på kvällen. Dan efter, den 1 JANUARI har jag sökt semester, inte 1 december...

 

 

Nu är ju frågan... vem har klantat till det?

1. Jag - har jag skrivit fel dag på semesteransökan? Tror jag INTE.

2. Chefen - har hon skrivit fel på lappen som faxades till rekryteringen?

3. Rekryteringen - har de läst fel datum på faxlappen?

 

Kvällens tid stämmer, men den första januari ska jag jobba 7-17, och imorn jobbar jag 16-21. Ska bli intressant det här, kanske kommer ersättaren redan klockan 7 imorn, om det är rekryteringen som gjort fel. Har chefen gjort fel kommer hon nog klockan 16.

 

Fortsättning följer...................................................................

1 kommentar:

Susanne sa...

Ja för inte kan det ju va du som gjort fel!! För man vet ju verkligen när nyår är, och då ser man ju apselut till att man skrivit rätt datum!!!