tisdag 1 november 2005

HA!! Där tog det stopp!!

Jag misstänker att vi har haft en inbrottare här. Som tur är gick det inget vidare för honom att brotta sej in i mitt hus! För jag försvarar mej!!

Inte som en viss Snurre med knölpåk inte, men med skyddsåtgärder av det slag som höga ljud och plåtbleck.  

Alltså, vi har ett larm som tjuter utan bara fan. Dels med rörelsedetektor i hallen, köket och vardagsrummet och garaget, samt magnetpryl på våra två altandörrar och ytterdörren.

Vid ytterdörren sitter en lapp att vi har larm. Det HAR suttit två ibak vid altanen, men när vi bytte fönster i sommar följde de liksom med fönstrena till de sälla jaktmarkerna. Alltså ser man ingen varning om detta på baksidan.

 

Till den braiga delen för våran del, och den mindre braiga för den dumme eventuelle tjuven, var att för typ två veckor sen satte vi upp plåtbleck på altandörrarna. De är ditskruvade med mystiska skruvar som typ bara går att skruva åt ett håll, och då är det inte UPP!

Vi har (eller kanske inte vi då, utan en snubbe från ett säkerhetsföretag) även satt dit nån spärr så man inte bara kan lyfta av gångjärnen.

 

Häromdan såg jag att det var märken i plåten vid låset, och ett märke en bit upp. Jag tror inte att de gjordes av installatören, och eftersom de är såpass nya kan det bara betyda en sak:

En jäkla inbrottare!!

 

Har man tur eller har man TUR?? OK, inbrottaren hade inte kommit långt, eftersom dörren är direktlarmad och rörelsedetektorn hade sett honom, men vi hade haft en trasig altandörr!

 

Jag kan inte riktigt fatta att detta har hänt! I mitt lilla samhälle!?!  

Och jag kan än mindre fatta att hade vi inte satt upp de där grejerna, hade nån antagligen kommit in...eller tja...blivit halvdöv på kuppen i alla fall...!

Jag blir FÖRBANNAD för att folk skiter i vad som är mitt och ditt! Och jag hoppas tjuvan tappade mejseln på tån och fick jävligt ONT!   

2 kommentarer:

Susanne sa...

Ja det va ju tur att han inte lyckades brotta ner huset!!Men tänk vad paff han hade blivit när det hade börjat tjuta i örona på honom!!

Udden sa...

Ja du.. har varit med om detta...Precis som ni, hade vi installerat hu slarm!!! TACK OCH LOV!!!! Nu hade vi inte fullgott skydd... men det gick bra ändå..De (tjyvarna) bröt upp det enda (!!!!) källarfönstret, som vi hade larm på.. !!!! Vilken röta!!! Hade de istället valt fönstret, 10 cm t höger, då hade hela källaren kunnat tömmas..... HEMSKA TANKE!!Usch, inget roligt att bli utsatt för!!