tisdag 15 november 2005

Hudcreme, tandkräm...whatever...

När är det dags att gå hem från jobbet?

 

När arbetstiden är slut? När man är klar med jobbet?

 

FEL FEL FEL FEL FEL!!!

 

Svar: När man glömmer dra ner trosorna på toa, och tar hudcreme istället för tandkräm!   

 

Det var det ingen som kunde va? Och vet ni hur jag vet? Jo, det ska jag tala om:

En helt vanlig kväll på jobbet. Det var lugnt, allt flöt på, jätteskönt! Ingen stress, jag hann med allt. Tjugo i nio gick jag in till en dam, hjälpte henne på toa, glömmer att ta av hennes trosor. Tur att hon är klar i huvudet, så hon kunde ju påpeka detta lilla misstag.

Hjälper henne att sätta sig på en stol vid handfatet för att borsta tänderna. Jag gör iordning tandborsten med tandkräm och ger henne den. Ställer tillbaka tuben och ser att jag har tagit hudcremestuben istället för tandkrämstuben...

Tur att jag såg det innan hon stoppade tandbortsen i munnen!

 

DÅ, mina vänner, är det dags för en uska att gå hem från jobbet! Som tur var, stämde det med min vanliga arbetstid!

5 kommentarer:

Christine sa...

Jag kommer att känna mig lugn när jag blir gammal och hamnar på hemmet :-)

Susanne sa...

Ja visst e det underbart när man gör en massa tabbar... Ehh... NOT!!! Fast i efterhand e det ju lite kul... Och för oss som läser så är det JÄTTEKUL!!! :)

Udden sa...

Kommer hit och gottar mig.... Själv gör jag aldrig såna luriga misstag... (ler lite i hemlighet)

Leena sa...

Ehhh... visste inte att så unga människor som du kan göra såna misstag! Skillnad på mig som fyllt 50! :-DJag gör ibland rena missar, som t ex tar på någon strumpor, långbyxor och sedan skorna, och ser sedan att "nätisarna" fattas. Jättekul att göra om hela jobbet sedan! (Jag jobbar på ett demensboende - smittar det, hehe?!)

Emma sa...

Vet hur det är! Just då är det ganska frustrerande men efteråt kan man ju alltid glädja andra med sina knasigheter! ;)Ha det!