lördag 12 november 2005

En taskigt dubbad film?

Nu ska jag skriva om Angelica igen! Hon tycker det är jättekul...!

Hon var på körläger fredag till lördag, så jag "Tina-utan-lokalsinne" skulle hitta till Trollhättans kyrka i Borås. Äh, skojade bara, givetvis i Trollhättan.

Jag hittar till Överby, det är väl ungefär vad mitt berömda lokalsinne sträcker sej till...

Richy var inte hemma, så jag var alltså tvungen att köra själv... PANIIIIIIK!!

Men jag ringde min vän, syster och vapendragare Suss. Hon fick vara kartläsare.

Jag hade skrivit ut en klämkäck vägbeskrivning från Eniro. Suss läste högt. Det gick förvånansvärt bra. Blev konstigt en gång, men det var inte vårt fel, det var Eniros. Det stod i beskrivningen att man skulle svänga vänster på Åkersberga vägen. Ok, låter ju enkelt. Men när Åkerbergavägen ligger rakt fram, och vägen åt vänster hette nåt helt annat? Vad gör man DÅ??? Jo, vi körde på Åkerbergavägen... en liten bit, sen visade det sej att det låg en kanal mellan kyrkan och oss... Eeh..jaha?? Ska vi simma nu eller, undrade vi.

Nä, vi trodde inte det, vi vände och tog vägen åt vänster, vilket var rätt. Klockan fem i fem var vi vid kyrkan! Just in time!!

   

Sen var det en liten musikal med barnkören... och en drös kärringar?!? Jo, i   bakre raden satt gamla tanter och en och annan farbror. I blomhattar. Jovisst! Musikalen hamnade om blommor och växter, en trädgårdsmästare (charmig kille med hatt och militärbrallor) fröken (eller om det var fru) Strängström, Jesus (tja, det var en pianist som jag tyckte såg ut som Jesus) och några till.

Gubben som var mest framträdande i blå hög blomhatt sjöng med hela tiden, fast ingen av de andra gamla sjöng, för de kunde inte de första sångerna. Gubben sjöng eller mimade skulle jag tro, han verkade ha en annan text än barnen. Ungefär som en taskigt dubbad film...!

Till och med när det var solister som sjöng mimade han med...

Vissa (läs: Tina och Suss) hade svårt att hålla sej för skratt ibland!

 

Nu sitter vi här och har en mysig hemmakväll, kollar lite på Robinson. Gud vad längesen vi bara inte gjorde nåt särskilt! Det har varit full fart varje helg i flera månader. Antingen varit bortresta, haft gäster, jag har jobbat...

Robinson har vi inte följt direkt, inte sen trean tog över.

 

Sen har jag och min grabb monopol på TV'n... CSI Miami!

 

 

3 kommentarer:

ulf sa...

du kunde ha vinkat när ni var där...din syrra o du själv, bor bredvid en bit bort....haha, vad världen är liten.

Susanne sa...

Ja jisses va kul han va!! hihi!!

Unknown sa...

*Fniss* Kul med lite lokalrevy!Du hittade hem till slut?