lördag 19 november 2005

Jag SKA vinna!!

Igår kväll satt jag och Richy vid köksbordet, han vid den bärbara datorn, och jag läste en Illustrerad Vetenskap.

  

Jag kom fram till frågorna, man får sex frågor, eller egentligen fem frågor, och varje fråga har olika svårhetsgrad i "ledtrådar", klarar man på första får man 5 poäng, nästa 4 o.s.v. Sista frågan, nummer 6 är tre bilder och man ska lista ut årtalet.

 

Jag tänkte att nu ska vi testa Richy, och körde igång med frågorna.

Han fick 12 poäng. Då tog han en annan tidning och testade mej. Jag fick också 12 poäng.

 

Richy hatar att förlora, och oavgjort mot frugan gick ju inte, så vi körde en omgång till.

Jag fick 12 poäng igen, och Richy fick 14. Det var nu han gjorde sitt livs misstag... 2 poäng tyckte han var för lite att vinna med, så han ville ta en omgång till, för att vinna mer överlägset!

 

Tredje omgången då... Jag får 12 poäng igen, och Richy 6! Urkasst!! Richy blev helstörd, och vi var tvungna att köra en gång till. Då blev det oavgjort, 12-12 , men den totala poängen vann jag med 48 mot hans 44 poäng!

Hade inte klockan varit närmare ett på natten hade han nog fortsatt till han vann...

3 kommentarer:

Linda sa...

Att dom aldrig lär sig!?Högmod går före fall, och dessutom är vi ju bättre - eller hur!Kramizar Linda

Unknown sa...

Schysst vinterstämning du har fått till här inne =)Gubben din gör ju HEEEEEELT rätt: Väääääägra ge upp!Man eller mus, säger jag bara =)))

Susanne sa...

Jag kan riktit se Richys frustration över att du vann!!