torsdag 24 november 2005

Är det advent???

Jag har nyligen kommit på att det är advent till helgen.

PANIIIIIK!!  

Ja det var ju inget annat än att börja rota runt efter ljusstakar, adventsstjärnor och gardiner. Jag har inga tomtegardiner, så jag har blå gardiner med guldstjärnor i köket. Bråkade länge med adventsstjärnan i köksfönstret. Den ville inte hänga åt rätt håll, den snurrade ett halv eller ett kvarts varv hela tiden. Jag höll på att bli galen!

 

Jag tog ett break och skruvade i benen på Angelicas IKEA bord. Fyra skruvar var totalt omöjliga att få i, så jag blev ju inte på bättre humör. Jag gav upp, och gav uppdraget åt Richy när han kom hem.

Sen fortsatte jag med den där jäkla stjärnan. Till slut fick jag till det.  

 

Klockan tjugo i ett blev jag hämtad av chefen och två jobbarkompisar, vi skulle på kurs. När jag kom hem var det svart ute, så det gick ju inte att putsa fönster.

 

Vi åkte till stan för att hyra några filmer till Christoffers kalas istället.

Imorn ska han ha födelsedagskalas... JAAA!! Jag VEEEEET! Det är lite sent, men tiden har liksom inte funnits till. Han fyllde 11 den 14 september...

 

Nä, nu får jag väl fortsätta med lite städning, och ta resten av fönstrena imorn. Det är en ren fröjd att putsa fönster. I somras bytte vi ut alla gamla två-glas fönster till tre-glas med pilkington active utsida, dvs. putsningsfri utsida!! Man har EN (1) sida att putsa, och det är insidan! Är det gôtt eller inte???

  

5 kommentarer:

Linda sa...

Såna fönster vill jag ha!!

Unknown sa...

Vilka härliga fönster! Måste nog oxå skaffa sånna om jag nån gång köper ett hus!Roligt med julpyntning! Ger lite mer julkänsla nu när det inte finns nån snö på marken (här i alla fall)

milla sa...

Tack önskar en trevlig helg till dig åxo.Sen vill jag ha mediaplayer på min sida, kan du tala om hur?Ska köpa nytt hus hoppas det finns putsfria fönster där eftersom jag lämnar min fönsterputsare här. Fick mina 17 fönster putsade i tisdags guld värt.Mvh Carin

Ulrika sa...

Finns det sådana fönster??? Eller är det önskedrömmar?Ha en trevlig helg, från en som INTE börjat leta upp adventstakarna ännu.Kram

Susanne sa...

Jag ska ta en fajt med stjärnan imorn... Brukar ha samma problem...