onsdag 30 november 2005

De e mycke nu...

Jag gjorde en inbjudan till julfesten vi ska ha på jobbet.

Chefen tyckte den var himla snygg, så hon frågade om jag kunde göra en lapp om en happening lite närmare jul, då vi ska ha julpyssel eller vad det nu var. Jadå, det gör jag gärna.

Häromdan kom sköterskan på jobbet, de har fått ny expedition, och skulle ha nån form av invigning, och undrade om jag ville göra en snygg lapp om det.

Visst, sa jag.

Dessutom har jag en massa gardintyg liggandes, det ska jag sy till jobbet, när jag nu ska hinna med det.


Jag är ju dessutom numera data ansvarig på jobbet, tillsammans med två till, en på var avdelning. Bland annat innebär detta att nån av oss måste attestera fakturor och alla inköp måste gå via oss.

Borde man inte få extra lön för allt extra jobb man gör, förutom sina vanliga arbetsuppgifter? Det är väl tur man bara jobbar 80%.

Jag är inte bara undersköterska, jag är...eeh...en massa annat också.

 

Vi har precis satt in en luft värme pump. Vi satte in en för två år en, men eftersom vi har två våningar får vi fortfarande köra med olja för at värma upp källaren. Nu har vi satt upp en i källaren också, precis nedanför trappen.

Man skulle nog kunna rikta luftströmmen så man ser ut som Marilyn Monroe...


Angelica ordnar för fullt i sitt rum. Torsdag nästa vecka kommer golvläggaren, och i helgen ska vi tapetsera om, så nu plockar hon ner allt hon äger och har i lådor och kartonger. Det blir rätt mycket kan jag tala om...

Allt måste ju väck, eftersom skrivbordet ska bort. Det får bli fler förvaringslådor kan man konstatera. Jag köpte två stora, trodde lite naivt att det skulle räcka...

1 kommentar:

Susanne sa...

Hon kanske ska passa på att slänga lite grejer nu då???