torsdag 17 november 2005

Eeh.. har jag vunnit??

Måste berätta en kul grej som hände igår på jobbet!

 

I våras ordnade kommunen med nåt som hette "sätt kommunen i rörelse". Man skrev upp varje gång man gjorde nån fysisk aktivitet under minst en halvtimme, och fick då poäng.

De lottade ut priser av diverse slag.

När det var klart fick vi en lapp där alla som vunnit stod med. Tråkigt, ingen vann på mitt jobb, inte nån annan jag kände heller.

 

Igår, så ringde telefonen på jobbet, och jag svarade med avdelningens namn, och mitt förnamn.

Telefonpersonen: Ja hej, jag ringer från Lidköpings Kommun, växeln.

Jag: Jaha, hej!

Telefonpersonen: Är det Tina Högman?

Jag: Jaa.

Telefonpersonen: Ja, du har ju vunnit här...

Jag: Har jag vunnit???


Telefonpersonen: Ja det visste du tydligen inte!

Jag: Näe!

Telefonpersonen: Ja, i "sätt kommunen i rörelse".

Jag: Nä, vi fick ju listorna, och jag vann inget!

Telefonpersonen: Joo, du har vunnit en biobiljett!

Jag: Eeh... har jag??

Telefonpersonen: Ja, man kan hämta ut priserna senast sista november, och din ligger kvar här, så du kan komma in till Stadshuset och hämta den!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Ville bara önska dej en trevlig helg min vän!!!Kram Anneli

Susanne sa...

Grattis!!! Antar att du tänker bjuda din lilla lillasyster på en biokväll?? ;)