torsdag 27 oktober 2005

Vila... vad är det??

Ingen rast och ingen vila... här går det i ett för tillfället!

 

Först jobb hela helgen, inklusive måndag. Ledig på tisdag... om man kan kalla det ledig...

Klockan 09:10 skulle jag träffa Angelicas fröken för ett s.k. utvecklingssamtal.  


Vi satt ner och pratade, fröken, jag och Angelica. Mest bara goda ord! Hon är en snäll kompis och duktig (om än lite lat... kommer till det sen...) i skolan. Fröken hade gjort diagram i ämnena svenska, matte och engelska, och även ett fjärde mer allmänt. Det var ifyllt med grönt.

Svenska vet jag att hon är duktig i, och det var mest långa staplar (det var ett liggande diagram) i grönt, värre var det med matten... Hon var godkänd, men borde träna på tabellen, för den var hon inget vidare på. Det är där latheten kommer in... hon hatar att göra läxor! Fast å andra sidan, vem gjorde inte det??? Fröken sa att hon var duktig i svenska, men det som blev fel är oftast slarvfel, och om hon läste läxorna bättre skulle hon antagligen få alla rätt!

TABEEELLEN!!! Sa fröken! Du MÅSTE träna på tabellen!

Sen kom vi till engelska, och nu blev jag fasligt stolt och imponerad, för diagrammet var illgrönt! Men det tycker hon är kul, så det VILL hon lära sej, det är skillnad det...!

 

Efter samtalet knallade jag hem, det tar några minuter,tog bilen in till stan, parkerade vid Jysk och min tandläkare. Tog först en tur in på Jysk, vi behöver nya underlakan och där var det rea. Blev inget köp, för det var bara tråkiga, fula och framförallt fel färger.  

 

In till tandläkaren då, klockan 10:30. Gapade STOOORT i EN TIMME!!


Fattar ni hur le jag var i käften sen eller???

Jag hade en fraktur i en tand. Detta på grund av att en gammal amalgamlagning satt där, och i en del fall kan amalgam expandera, vilket mitt hade gjort, och spräckt tanden. Inte helt itu som tur var... men det var inget kul i alla all. Det har varit lite besvärligt med tandvärk till och från, så nu slipper jag det... Blev inte så dyrt som jag trodde, fast jag fick allt pröjsa 674 spänn.

Fast jag ska ju dit två gånger till. Nästa gång är det ett litet hål, och gången därefter ska jag dra ut en visdomstand, den tredje i ordningen. Mina växer inte upp ordentligt, och de växer inåt, vilket är en omöjlighet att få rent = hål...

 

Sen blev det en promenad till Gallerian, där hade de nån tillfällig butik med sängkläder, handdukar och diverse tomtenissar. Det var ju som sagt underlakan jag var ute efter, så jag köpte två vita för 39:- st, två grå och två vinröda för 49:- st. Skitbilligt ju!!

 

 

Jag kom hem vid kvart över tolv. Klockan ett skulle jag hämta en jobbarkompis, vi skulle på del två i utbildningen om vård i livets slut. Den var slut halv fem, så jag var väl hemma lite före fem.

 

Hann dricka en kopp kaffe, sen bar det iväg till min mor och far för att låna lite täcken och kuddar, sen direkt till kören som börjar klockan 19.


Som jag sa, det gick i ett. Även dagen idag. Städade hela förmiddagen, lagade lite kläder som jag samlat ihop till en lagom liten hög. Började jobba klockan 17. Hemma tjugo i tio. Kollade slutet på LOST, klippte håret på Richy. SEN satte jag mej vid datorn...


 

Imorn blir det att städa färdigt (vi har rätt stort hus), handla en massa frukost, köttfärs så det räcker till lasagne åt 9 pers, samt öl och lite cider.

Vi ska ha främmat till helgen, Richys bror med fru och ett barn (från början skulle deras andra barn + kusin med också) och en kompis till dem och hans sambo. Det är ju vissa fördelar med ett stort hus...!

 

På fredag vid fem-tiden skulle de komma. Jag jobbar till fem!

3 kommentarer:

Susanne sa...

Jag ska oxå städa imorn... Urk... Fast jag vill inte nyta med dej!! Räcker gott med min lägenhet!! :)Fraktur i en tand.. Det låter det.. :P

Susanne sa...

BYTA skulle det ju stå ju... *suck*

Linda sa...

Ahh, det är inte bara jag som har det körigt! Skönt att höra..eller!?Kram i alla fall!