måndag 24 oktober 2005

Men...vilken månad ÄR det egentligen...?

I morses fick man en CHOCK när man tittade ut genom fönstret!

 

SNÖ!!!

      

Det har ju varit så varmt länge, och hoppsan hejsan, nu blev det vinter?!?

Lite otippat får jag säja!

 

Jag klev ur sängen, nyvaken, nollställd och mest rufsig i håret. Tänkte inte på nåt särskilt, möjligen att jag helst ville krypa ner igen... och när jag gick förbi fönstret tog jag en kik, om döm om förvåningen när det ser ut som julafton!

Är det inte den 24 oktober idag?? Är det 24 december???

Jag säjer ganska högt för mej själv

men jisses va snöööö!!

Tänkte mej inte för, så när jag hojtade till väckte jag nästan Richy.

 

Nu har jag beställt julklapparna till våra föräldrar! Ja, ni vet **************!

Hi hi! Nu är ni nyfikna?!

Det är två saker, de får varsin, och de är likadana på det stora hela... det är en liten liten men ytterst viktig och personlig detalj som skiljer dem åt. Och som min kära syster sa, de som de har nu är JÄTTEGAMLA! De nya de kommer att få är...nya. Och vita och fina.

 

Gissa vad jag gjort idag då! Nåt som jag inte gjort sen jag var gick undersköterskeelev, och det är ett tag sen!

Jag fick ta ett venprov idag! Det brukar inte bli så ofta, så när det väl blir är det alltid sjuksköterskorna som gör det, men hon som jobbade idag frågade om jag ville det! Blev lite nervös, men jag gjorde det, och det gick bra. Tur det!  

3 kommentarer:

Susanne sa...

Med din målande beskrivning kan ju nästa vem som helst gissa vad vi köpt ju!!! Klant... Du kunde ju likagärna skrivit det direkt... *suck*

Linda sa...

Mmm, ska jag våga mig på en gissning?!Är det nya ............?Duktigt i alla fall av er att börja med julklapparna redan - här dröjer det ett tag till.... Vi har inte ens ungarna på julafton i år så det känns inte så akut..Kramiz!

ulf sa...

ven prov? gäller att hålla sig stadig på hand då...