torsdag 20 oktober 2005

Vi tycker att du ska betala!

Idag hade vi friskvård med jobbet. Två timmar betalt! Kanon! Jag var egentligen ledig, men klockan 14 skulle vi var  a på gymmet, först testa lite styrketräning, sen pilatesboll!

Jisses, att jag inte slog ihjäl mej på kuppen!

Om ni har testat det, vet ni hur himla svårt det är för en otränad att balansera på en jäkla boll!

Det var en massa grejer man kunde göra med bollen. Sitta på den med båda fötterna i backen var ju enkelt.

Värre blev det när man skulle lägga upp ena foten över låret. Spänna magen och bäckenet skulle man göra.

Ok, så långt gick allt bra. Men så skulle man lyfta tyngder med armarna, och då glömde man ju bort att spänna magen, och så tippade man.

En övning var att ligga på magen på bollen, fötter och händer i golvet. Jajamen! Inga problem...lyfta upp vänster arm...fortfarande inga problem... lyfta upp höger ben SAMTIDIGT som vänster arm...och nu började det bli lite besvärligt, eftersom man fortfarande skulle spänna bäcken och mage...

Det var säkert en otroligt komisk syn att se 13 kvinnor i åldern 32 till 62 i varierande storlek försöka balansera på en boll...

Man lär nog ha träningsvärk imorn!

 

Efteråt gick vi och käkade varsin sallad, jag och tre till tog kebabsallad och resten räksallad. Vi hade inte riktigt koll på om chefen skulle betala eller inte, så när den första skulle gå frågade hon "Ska vi betala själva eller ska du?"

Vår chef svarar "ja...vad tycker ni?"

Vi svarar givetvis "vi tycker du ska betala".  

"Ja då gör jag väl det då" svarade hon.

Mycket bra tyckte vi.

 

När jag kom hem var jag väldigt frusen, så nu blev det duntofflor på. Nu är det nog vinter.

3 kommentarer:

ulf sa...

betald friskvård....en löneförmån jag inte har tyvärr....skall du fortsätta träna?

Susanne sa...

*asg* Det va möjligtvis ingen som hade kamera med sej?? _P

Linda sa...

Åh, det är så bra med kommunens friskvård som alla (!) ska kunna utnyttja - på arbetstid! :)Om (!) det fungerar i verksamheten vill säga... och vi som är med barnen hela dagarna kan inte gärna lämna dem ensamma va?Hmmm...Tack då.Ha en skön helg!