söndag 23 oktober 2005

Mat-Tina och Suss Micro Tech!

Suss kom hem till mej när hon slutat jobbet idag, hon jobbar också helgen. Vi skulle kolla upp en idé till en julklapp till våra föräldrar.  

Jag kan ju inte berätta vad vi klurar på, IFALL nu nån skulle skvallra, eller att nån av DEM skulle lyckas hitta hit till bloggen! Det vore ju dumt... VÄLDIGT dumt.

Det får förbli en hemlis!!  

 

I alla fall satt jag och Suss och kikade i en *hemlig* katalog, sen gick vi ut på nätet för att kolla in *hemlig* webbsida.

Sen kom vi på att vi kan ju söka på fler *hemliga saker*. Kan ju finnas fler ställen. Sagt och gjort, vi gick till google. Suss undrade vad rutan "Jag har tur" betydde.

Jag förklarade att du skriver sökordet, sen trycker på "jag har tur" och har du en jäkla tur hamnar du på rätt sida!

Det testar vi, sa hon.

Jajamen sa jag, skrev Suss i sökrutan och klickade på "Jag har tur".

Vi hamnade på SUSS Micro Tech... Ok, det kanske inte var så HIMLA kul, men har man jobbat en hel helg, blir mycket hysteriskt roligt, så vi började asgarva!

Nu fick vi ju givetvis kolla mitt namn, så jag skrev "Tina".

Vi hamnade hos Mat-Tina vilket inte alls var kul, men flabbade hysteriskt gjorde vi!


 

Christoffer hojtade från datorn (Richy var inte hemma) att

Pappa sa att du skulle sätta på

tvättmaskinen på att bara skölja!

Jösses tänkte jag. Det var avancerat... Det kan vara lite klurigt om man inte tvättar så ofta, för vi har inga vred, utan knappar, så ska man ändra i programmen måste man gå in i menyer och greja. Jag hade för mej att jag visat hur man gjorde, men det har väl han glömt då, tänkte jag.

När jag kom ner till tvättstugan står det på ENGELSKA i displayen! Normal wash! Inte undra på att Richy blev förvirrad. Och jag visste inte heller hur jag skulle få svensk text! Och framför allt...HUR BLEV DEN PÅ ENGELSKA????   

Jag fick tjuvkika i handboken. Jag skulle trycka på ENTER fem gånger och sen på P1 fem gånger inom 15 sekunder. Då kom man till stället man bytte språk... Nu har man lärt sej det också!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jag hade skrivit vad vi tänkte köpa... Men efter att ha läst dina första meningar snabbade jag mej att ändra till CENSUR!!! :P

Unknown sa...

Snacka om high-tech maskiner ni har! "Tryck p1 fem gånger...", en annan hade ju fått spader på det!Det varkar vara: ju dyrare desto mer teknik - desto svårare och komplicerat att tvätta.Det är ju trots allt bara en cylinder som går runt runt och doppar kläderna i tempererat tvålvatten =)