torsdag 27 oktober 2005

Jag har manglat också...!

En relativt hetsig dag idag med. Klev upp, ner i tvättstugan och sätta på en maskin. Ja inte sätta på som i sätta på, det har jag en mjukare variant till, men sätta igång den gjorde jag!

Upp igen och fram med frukost. Kaffe så man vaknar, och lite mackor.

Barnen gick till skolan, jag strök lite tvätt innan jag gick in i duschen.

 

Blåste håret och tyckte det blev rätt bra. Tur att jag kom på att jag skulle titta mej i spegeln innan jag åkte till stan, för det var inte en så lyckad frisyr numera. Den hade liksom spretat isär sej på nåt sätt, trots att jag var nöjd när det var precis nyblåst. Ja ja, whatever... fram med plattången då.

 

Cause I had a bad (hair) day...

 

In till Åhlens, köpte lite strumpor till Angelica. Sen till systemet.

Köpte ett flak öl och fem cider. Det balanserade jag på när jag gick mot bilen. Möter en tjej som är timanställd på jobbet, hon tittar på mej och säjer hej, tittar till en gång till och börjar gapskratta! Jag har storhandlat förklarade jag...

 

Handlade lite nya blommor, och sen till ICA då. Handla en massa mat.

Hem och städa färdigt, plantera blommorna, stryka mer tvätt och... MANGLA!!!

 

Just det! Jag manglar fortfarande mina lakan, trots att man mer eller mindre blev idiotförklarad... Kanske är lite överdrivet då, men jag har en mangel, och då tycker jag att jag kan använda den!

 

Hopsan vad klockan gick fort... bäst att dra till jobbet!

 

See ya around!

3 kommentarer:

Udden sa...

Ja, här var det annan sorts storhandling, hihiMitt yrke.. tja, det är en gåta..... hihi

ulf sa...

hoppla, köper du fortfarande från systemet? ojoj...

Susanne sa...

Ja du... Undrar jag om du kunde mangla mina lakan med?? Om jag smugglar ner dom i din tvätthög så kanske du inte märker att de är där o manglar av bara farten??