lördag 22 oktober 2005

Idag är jag irriterad.

GUUUD vad det är lett med delade turer.

Uppe i morses klockan sex, börja jobba klockan sju.

Spöregn.  Vem fan vill cykla idag??? Inte jag. Tog bilen.

Jobba till halv två. Blev irriterad på jobbarkompisen idag dessutom. Två gånger.

Gång 1: kom ut i köket där tre av de boende sitter. Frukosten serveras 8:30. TV'n står på. Barnprogram... Jag blir irriterad. Kollar andra kanaler (av de tre vi har) barnprogram där med. Stänger av TV'n och sätter på radion, efter att ha tillfrågat en av damerna om hon vill se på TV'n. Det ville hon inte.

Kommer ut i köket lite senare, TV'n står på igen! Nån text om kommande program rullar, ljudet avstängt... Vad trött jag blir.

 

Gång 2: Jobbarkompisen skulle ha en halvtimmes rast. Hon gick 7 minuter i ett. Jag slutar halv två, så då var ju hon tillbaka. Nähä. Var hon inte. Jag tänkte ju inte jobba över för att hon skulle ta extrarast, så jag lämnade avdelningen. Bytte om. Kommer ut fem över halv, möter jobbarkompisen som kommer ut från solariet.

 

Jag säjer att det är ingen på avdelningen. Hon svarar förvånat "jaså?" och jag tänkte att hon skulle snabba sej upp, men nä nu skulle hon snacka lite... Jag sa att jag har slutat nu, jag måste hem och laga middag till barnen. Jobbarkompisen går inte upp, utan går in i omklädningsrummet. Undrar om hon är tillbaka från rasten när jag kommer tillbaka till jobbet nu? Dags att åka nu, börjar klockan 17.

3 kommentarer:

Linda sa...

Jo, har provat alvedon och allt möjligt.. Det hjälper inge vidare mot bandymatcher, röj och stoj på "Lekiz" och ingen vila...Ska testa ett glas vin så kanske jag blir piggare.. ;)Kramiz

Jenny sa...

Märkligt att en del inte kan känna nåt ansvar...Vad gäller IKEA.. visst är det kul, men... är ju där för ofta ju! *s*Kram o ha det godis!

Susanne sa...

Ja en del verkar va lite väck... på många sätt... både i skallen och från jobbet...