fredag 7 oktober 2005

Partypinglan utan party...

Nu börjar jag bli trött på min cykel. Jag tror det är dags att fixa bromsarna nu. De har ju varit dåliga ganska länge, och nu höll jag för femtielfte gången på att cykla in i räcket vid trappan ner till källaren på jobbet. Endera dan får jag väl inte stopp på cykeln. Då blir det inte kul... Fast jag är impad av mej själv idag, för jag kom ihåg att ta med cykellampan i alla fall! Det är inte mörkt  när jag cyklar TILL jobbet, och då glömmer jag den alltid, men när jag slutar är det kolsvart.

 

När jag kom hem från jobbet idag vid kvart över nio var det bara att fortsätta "jobba"! Inget slappande här inte!

Packa ner all grejerna i väskan, jag hade lagt allt som skulle med på sängen, och nu hade Richy tagit fram sina också, så ner med allt i väskan.

Fön och plattång hamnade i sko-kassen. Jag få gå med krull-hår imorn om jag inte orkar plocka upp den igen.

Beautyboxen är ordninggjord, men står ännu kvar i badrummet. Man behöver vissa saker imorn.

 

Imorn jobbar jag till två egentligen, men jag tänkte smita klockan ett redan. Hoppas att det går!

Sen bär det iväg! Cirka tio timmar i bil... Fast att se Hardangervidda ska bli kul, fast det blir väl inte förrän hemresan på måndag, det är nog mörkt på ditvägen skulle jag tro!

 

Så... detta betyder att Tina-bloggen blir tyst ett tag! Skulle inte tro att jag kan skriva nåt förrän på tisdag!

Det blir nog ett nytt fotoalbum  dessutom, jag lär nog ta en del kort under resan, fast det klart, de ska framkallas, så det tar väl ett tag. Jag har ingen digitalkamera, utan det blir den gamla hederliga framkallningen!

 

Det lär väl bli partaj  antar jag, men tyvärr blir det lugna puckar för mej, eftersom...ja ni vet... det attans penicillinet!! Skulle nån av er parta loss lite i helgen kan ni ju ta en öl eller två för mej då, som får vara spik... Svider lite... partypinglan Tina blir bara pinglan Tina.

 

MEN NÄSTA HELG!!!!! DÅ NI! Då har vi fest hemma, och min sista dag med antibiotika är torsdag!

 

Så ha det så bra i helgen allihopa, alla bloggvänner och alla andra som råkar trilla in på min lilla sida!

Vi ses på tisdag!

 

Kram på er!!

6 kommentarer:

Jenny sa...

Det är väl kanoners att vara pinglan Tina? *L*Nästa helg är snart, himlarns tur! :-))Ha det godis!!!*kramen*

Susanne sa...

Själv ska jag jobba i helgen, så det blir lungt för min del med...Men om jag tar ett glas alkoholbaserad dryck så lovar jag att göra det för din skull, Pinglan!!!Ha så kul i Norge, och ser du detta innan du åker, så hälsa Micke o Merete!!

Udden sa...

Jpbbar ni systrar alltid två pass på en och samma gång? Det är inte meningen att ni ska jobba ihjäl er!!!!!!Hoppas helgen blir KANON!Jenny

Ulrika sa...

Ha det så kul i Norge, pinglan. Trevlig helg!Kram

ulf sa...

tjing jag tog några bira åt dig med o offrade mig....känner mig som en fin människa efteråt :-)

Unknown sa...

Ha\'t så bra i Norge.Ska bli kul att se de nya bilderna =)//S