tisdag 4 oktober 2005

Jag önskar mej en pizzeria!

Vad trött jag är...

Ändå fick jag sovmorgon idag, klockan ringde inte förrän 07:20. Upp med barnen och skicka dem till skolan... De fixar ju att gå upp själva, det gör de när jag jobbar, men det känns ändå dumt att sova när jag är hemma. Jag lär ju ändå vakna när de bröttlar runt i köket, eftersom vårt sovrum ligger precis intill köket...

 

När vi satt och käkade frukost sa Angelica att hon visste inte vad hon önskade sej i julklapp, för det enda hon ville ha var ett "nytt" rum, och det skulle hon ju få nu!

Fast så kom hon på det:

 

Jag önskar mej en pizzeria och en gitarr!

 

Jag repetarar önskemålet som en fråga:

 

En PIZZERIA och en gitarr???????

 

Angelica glor på mej och flinar och säjer:

 

Jag sa MP3!!!

 

Ja det verkade ju mer vettigt...

 

Hon har en gammal gitarr, som är lite mindre. Det är inga fel på den, men det klart hon vill ha en ny. Fast när jag inte vet om hon vill fortsätta om ett år vill jag ju inte köpa en gitarr i onödan.

En fotpall kan hon kanske få... Fast jag tror jag hade det när jag spelade, så den borde kanske ligga en nånstans i gömmorna hemma hos mina föräldrar.

Får kolla det.

Barnen ska ju vara där i helgen, för vi ska till Norge.

 

Vi har en kompis som träffade en norska, som han nu gift sej med, och de bor i Norge, så på fredag åker vi dit efter jobbet, och kommer hem sent måndag kväll/natt.

Kommunen de bor i heter Stord, och det är på en ö, men om både ön och kommunen heter Stord vet jag inte riktigt!

Jag tänker i alla fall ha kameran  med i högsta hugg, för det lär vara otroligt vackra vyer! Sånt tycker jag om!!

 

5 kommentarer:

Udden sa...

Vad mysigt att ta en tur till Norge!! Avis...Hoppas det blir kul!!Lycka till med att köpa en pizzeria!! det är ju inte alla som får en sådan i present! hahaJenny

Susanne sa...

Jaha.. Där sket sej mitt förslag om milknatning på fredag då... Hann ju inte ens fråga.. :PJa du... Hon kan ju alltid ta över pizzerian i Vinninga om hon inte blir nöjd med mp3... Då kan hon ju börja med utkörning oxå... det vore inte så dumt.. det e ju inte SÅÅ långt hem till mej... ;)

Linda sa...

Mmm, på morgnarna hör man det man vill höra i trötthetsdimman....Kan kanske bli farligt med en pizzeria i släkten - vad vet jag.. ;)Kramizar!

Munin sa...

Hälsa flickebarnet att tant Munin på internet skött en pizzeria helt själv när hon var 18 år. Tro mig, man vill INTE ha en pizzeria sen helst inte pizza heller he he. Jag åt pizza till frukost, pizza till lunch och ibland tog jag mig en hämtpizza när jag gick hem efter 13 timmars hårt jobb :)MP3 låter bättre :) Och gitarren! Jag ångrar att jag sålde min, jag kämpade så länge med de tre ackord jag tillslut hanterade väldigt bra...men så tröttnade jag. Det gäller att inte ge upp, för när man blir vuxen sen så ångrar man sig. Finns det nåt mysigare än att dra upp guran på en liten mysig fest??Kram Munin

Unknown sa...

hallå elle..för de första så är gitarren jag har nu för liten för mej och aldeles repig! och för de andra så sa jag inte: jag sa mp3 pungt slut