söndag 16 oktober 2005

Nu är jag jättekaffesugen...

Idag blev det ingen frukost... Jag, Richy och Christoffer vaknade vid halv tolv, Angelica väckte jag efter tolv...

Richy skulle spela badminton klockan fem, och då vill han inte äta middag för nära inpå. Alltså blev det en pizza vid ett...  

 

 

Gårdagen då?? Jotack bra, om än ANINGEN stressigt... Vi kom hem vid fem på eftermiddan. Christoffer bytte om, Jag blandade såsen till köttet, skjutsade honom till kalaset han skulle på.

Hem och in med köttet i ugnen. Fixade och donade lite.

Vid halv sex kom jag på att jag kanske skulle hoppa in i duschen, om nu gästerna skulle börja droppa in vid sex. Jag tänkte at det kommer nog ingen än på en timme, så det är lungt...

När jag stod i kjol och behå och gjorde mej i ordning kom de första...

 

Sen hade jag salladen kvar, in med potatisgratängen, koka grönsaker och steka köttbullar.

Det blev middag tillslut, alla tyckte det var jättegott (sa de i alla fall). Nä det var nog gott, för de flesta tog om...!

 

Himla trevligt var det, vi satt och snackade, drack diverse drycker... Sen en smarrig efterrätt. Sen lite mer dryck...  

 

De sista gick hem vid strax efter halv tre, och då var barnen fortfarande vakna, de stora i alla fall, därav den sena morgonen...

 

Kompisen ringde i går och frågade vad jag gjorde... Jag rabblade upp allt, och hon förstod att jag hann nog inte komma över... Jag lovade att ringa idag, så det gjorde jag, men då är hon ju inte hemma ju!! Jag lämnade ett meddelande på hennes telefonsvarare att hon kunde slå en pling när hon kom hem, så nu sitter jag här och väntar....väntar....och väntar.

    

Det blidde inget kaffe i morses (eller ja...typ när vi vaknade då), och det börjar kännas nu kan jag säja... Man råkar vara koffeinberoende. Sätter jag på kaffet ringer hon antagligen och frågar om jag kan komma över...


 

4 kommentarer:

ulf sa...

ser du, fullt upp?!

Linda sa...

Har du kaffet färdigt då?! Jag sitter i bilen.. ;)Äntligen händer det nå´t!

Udden sa...

Kaffe.. ja, det känns bra, att jag inte börjat med att dricka. Jag har inte det där måsten.... Jag har andra laster istället..Ha en bra dag Jenny

Munin sa...

Kaffe?? *rusar till bryggarn* :) Kram och ha en förträfflig vecka/ Munin