onsdag 19 oktober 2005

Vart tog D vägen??

Idag skrämde vi nog vettet ur en stackars prao...

Jag skrev i gårdagens blogg att en av våra boende är dålig. Han är ännu svagare idag. Han har inte långt kvar nu. Jag är ledig tre dagar nu, och han är antagligen borta när jag kommer tillbaka.

Fast det kan ju ta tid med. Man kan ligga som han upp till en vecka. Det är jobbigt när nån går bort, man vill ju inte att nån ska dö, men det är ju livets gång, och yrket har jag ju valt själv...

Praon som går i åttan har antagligen inte sett en döende person förut.

Dessutom satt en av tanterna på toa och SVIMMAR! Det blev lite körigt ett tag...

 

Jag var ju på den där utbildningen idag också. Kändes nästan lite läbbigt att gå på en kurs om "vård i livets slut" när vi har en döende... Allt hon sa stämde ju. Fast det var väl egentligen inget nytt, jag har jobbat ett bra tag som uska och sett ett antal dödsfall, fast det kändes lite knepigt när hon berättade vad som hände med kroppen när man var döende, och det är exakt det som händer på en av de boende...

 

På tal om garderober... Vi har skaffat en till hårddisk. Den gamla krånglade hela tiden, titt som tätt står det system halted...

Så vi skaffade en ny. Den nya heter C. Och D. Richy delade upp den i två. Den gamla finns fortfarande kvar och heter numera G. Vi ska flytta över allt succesivt till den nya hårddisken, sen formatera G och se om den går att rädda.

   

Fast nu undrar jag, varför heter den D? Vi har ju CDrom driven och DVD-driven som var D och E. Vad häde med D nu då??? Richy har lagt sej, jag får kolla med honom imorn. Jag hittar den inte i "Den här datorn" nämligen. Mycket dumt... Den kanske blev avinstallerad? Man kanske får installera om den som H eller Q eller nåt.

2 kommentarer:

Udden sa...

Visst är det underbart alla dessa a-d-h osv... men är inte adhD något helt annat? HmmmmMedussinen gick mot förväntan riktigt bra igår... Dagens dos överlåter jag till faderen! Hihihhi Hoppas allt är bra och att du passar på att njuta av din ledighet!Jenny

Linda sa...

Äh, slopa alla enbokstavsnamn..Varför inte gamla hederliga "Albert" "David" och "Erik"?! ;)Kramiz