torsdag 13 oktober 2005

Puh...!

Idag har det gått i ett.

Upp och hoppa, äta frukost och skicka barnen till skolan.

In i duschen.  

Richy tävlar på lördag, och det ska vara gult under siffrorna på sidorna på crossen, det jag roade mej med sen var att klippa ut rätt storlek på folien.

 

Sen skulle skyddet lagas. Han har som en jacka, med skydd över hela överkroppen som är väldigt smidig att ha, men nu var bältet lite sönder, det som sitter runt magen. Den hade släppt i sömmen, så det var ju enkelt åtgärdat.

Ja, om man bortser från att det med nöd och näppe gick under pressarfoten på symaskinen då...

Körde i gång en tvättmaskin.  

Sen släpade jag ut en kasse tidningar och sånt bröte, en kasse glas, två kassar aluminiumburkar, en kasse glasflaskor och en kasse petflaskor.

Först till återvinningen med glasen och papprena.

Är jag inte redig så säj!!

 

Sen till affären då. Panta flaskor och burkar. Det blev en del...

Handlade mest till lördag kväll, då vi ska ha gäster.

En himla massa kotletter... tänkte faktiskt steka köttbullar ifall det blir många mindre barn, såsen är rätt stark till kotletterna.

Potater, crème fraiche, grädde i mängder...

    

Tänkte ha Gini latino till efterrätt. Himla smarrigt, banan och kiwi och strö över kokos och riven vit choklad å så in i ugnen en liten stund!

  

Jag knatade fram till kassan och betalade. När jag kom ut kom jag på att jag glömt lämna fram pantkvittona... Typiskt mej... Jag la dem i plånboken så ser jag dem nästa gång jag handlar.

 

Förbi Richys jobb med lite middagskäk.

 

Hem och packa upp, frysa in och greja.

 

Snyggade till vid datorn. Igår köpte jag fyra dokumentfack, som jag nu namnade för att alla ska ha en egen. Nu slipper man se alla papper överallt.

 

Tvättade mer.

 

Mellanmål till Koffe.

 

Plocka lite ordning i köket.

 

Och det skojigaste denna dag: BLOGGA!!!

 

Nu sticker jag till jobbet!    

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hade faktiskt tänkt göra det där köttet imorn.. Men mitt recept tycks ha fått fötter!!! Du kan väl messa mej eller ringa när du ser detta!!!

ulf sa...

redig måste vara ditt förnamn!